| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Elektroniczny Punkt Kontaktowy dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy dla przedsiębiorców

Zasady działania elektronicznego Punktu Kontaktowego (ePK) i współpraca MG z urzędami realizującymi procedury związane z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, to tematy warsztatów na temat ePK, które odbyły się 11 czerwca 2014 r. w Warszawie. Spotkanie z udziałem pracowników administracji otworzył podsekretarz stanu w MG Dariusz Bogdan.

Wiceminister Bogdan przypomniał, że kierowany do przedsiębiorców i obywateli elektroniczny Punkt Kontaktowy (ePK) funkcjonuje na mocy przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Na stronie ePK (http://www.eu-go.gov.pl/) dostępne są m.in. informacje o procedurach związanych z zakładaniem i prowadzeniem firmy, czy uznawaniem kwalifikacji zawodowych w zawodach regulowanych. EPK przybliża również m.in. tematykę spraw konsumenckich, praw i obowiązków pracowników i pracodawców, czy środków dostępnych w przypadku sporów pomiędzy instytucjami, przedsiębiorcami i konsumentami.

Poinformował ponadto, że uruchomienie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz ePK było nie tylko wypełnieniem ustawowych obowiązków Ministra Gospodarki, ale również przyniosło konkretne korzyści ekonomiczne. - Oszczędności wynikające z działania CEIDG i ePK wielokrotnie przewyższają nakłady ponoszone na ich wdrożenie i utrzymanie. Koszty utrzymania CEIDG to 5,3 mln zł rocznie, ale szacuje się, że w obecnie system przynosi ok. 33 mln zł oszczędności dla budżetu państwa – powiedział. Z kolei dzięki elektronizacji procedur i wprowadzeniu elektronicznego zaświadczenia o wpisie do CEIDG oszczędności przedsiębiorców wynoszą ok. 626 mln zł rocznie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Podsekretarz stanu w MG podkreślił również rolę współpracy z urzędami odpowiedzialnymi za realizację procedur zamieszczonych na ePK. – Zadaniem nas wszystkich jest wspieranie przedsiębiorców rozpoczynających i prowadzących działalność gospodarczą. Dlatego tak ważna jest efektywność, wdrażanie dobrych praktyk, podejście procesowe i działania zmierzające do poprawy komunikacji zarówno z klientem jak i pomiędzy urzędami – dodał.

Płaca minimalna 2015 uderzy w początkujących przedsiębiorców

Kary za zmowy cenowe

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »