| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Nowe zasady zgłaszania wypadku przy pracy

Nowe zasady zgłaszania wypadku przy pracy

Od 17 kwietnia 2014 r. obowiązują nowe zasady przyjmowania zgłoszenia wypadku przy pracy rolniczej, ustalania jego okoliczności i przyczyn oraz rozpatrywania wniosku o jednorazowe odszkodowanie. Ustalony został również nowy wzór zgłoszenia takiego wypadku.

Od 17 kwietnia obowiązuje Zarządzenie nr 4 Prezesa KRUS  z 16 kwietnia 2014 r. w sprawie zasad przyjmowania zgłoszenia wypadku przy pracy rolniczej, ustalania jego okoliczności i przyczyn oraz rozpatrywania wniosku o jednorazowe odszkodowanie z tytułu stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu albo śmierci wskutek wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Ustalenie wysokości składki wypadkowej od 1 kwietnia 2014 r.

Zarządzenie szczegółowo określa sposób postępowania KRUS w przypadku przyjmowania zgłoszeń wypadku przy pracy rolniczej. W zarządzeniu określono również wzory dokumentów związanych ze zgłoszeniem wypadku przy działalności rolniczej, m.in.:

  • Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy rolniczej
  • Protokół przesłuchania
  • Protokół oględzin miejsca i przedmiotów związanych z wypadkiem
  • Uwagi do protokołu powypadkowego
  • Wzory oświadczeń związanych z wypadkiem

Zarządzenie Prezesa KRUS zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym KRUS 16 kwietnia 2014 r.

Źródło: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

ZUS czy OFE – co wybrać?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Gos

Prawnik w KONDRAT Kancelarii Prawno-Patentowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »