| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Zmiany w oskładkowaniu umów zleceń

Zmiany w oskładkowaniu umów zleceń

Rząd chce wprowadzić projekt zmian w oskładkowaniu umów zleceń. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników co wpłynie znacząco na rozwój rynku pracy. Nowelizacja budzi jednak wiele wątpliwości. Nie wszyscy pracodawcy i właściciele firm mają odpowiednią wiedzę w jaki sposób odprowadzać składki do ZUS.

Co więcej w przypadku tak niejasnego systemu kwotowania i odprowadzania składek, trudnym zadaniem stanie się wskazanie firmy, która powinna ponieść konsekwencje ewentualnych nieprawidłowości. Wiadomo tylko, że obarczanie odpowiedzialnością zarówno firmę, która nie została poinformowana o konieczności opłacenia ZUS, jak i przedsiębiorstwa, które opłaciło składkę, lecz nie powinno tego robić, oznaczać będzie rażącą niesprawiedliwość.

- Z uwagi na ogromne znaczenie planowanych zmian w funkcjonowaniu umów zleceń, celami nadrzędnymi stają się: zapewnienie efektywnej kontroli systemu odprowadzania składek oraz wprowadzenie transparentnych zasad, które jednoznacznie określą podmioty zobligowane do dokonywania wpłat. Niezbędne w tym zakresie jest przede wszystkim zapewnienie odpowiednio długiego okresu przejściowego - 12-miesięczne vacatio legis. Nagłe i nieprzemyślane decyzje spowodują kolejne negatywne konsekwencje, które odczują wszyscy uczestnicy rynku: nie tylko pracodawcy, ale także pracownicy i budżet państwa - dodaje Marek Kowalski.

Składka zdrowotna 2014

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »