| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Kolejna obniżka stóp procentowych

Kolejna obniżka stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej po raz kolejny obniżyła stopy procentowe o 0,25 pkt proc. Od jutra podstawowa stopa będzie wynosić 2,75 proc.

W obecnej sytuacji gospodarczej niezbędne są zdecydowane działania Rady Polityki Pieniężnej.


Z punktu widzenia wzrostu gospodarki dobrze byłoby, aby RPP obniżyła stopy procentowe o 50 pkt. bazowych. Niższe cięcie stóp w czerwcu oznacza, że w kolejnych miesiącach możemy się spodziewać poluzowania polityki pieniężnej o kolejne 25 pkt bazowych.


Tym bardziej, że spada inflacja, maleją oczekiwania inflacyjne, utrzymuje się trudna sytuacja na rynku pracy. Produkcja sprzedana przemysłu ciągle spada. Wzrost spożycia indywidualnego jest bardzo słaby.


Zobacz: Zasiłek chorobowy dla przedsiębiorców - nowe zasady


Przedsiębiorstwa nadal zmniejszają zapasy - tak wyrobów gotowych, jak i pozycji zakupowych. To sytuacja charakterystyczna dla osłabienia gospodarczego. Trwa ona od drugiego kwartału 2012 r. i ma negatywny wpływ na wzrost PKB. Właśnie od drugiego kwartału 2012 r. ograniczanie zapasów przez przedsiębiorstwa zmniejsza dynamikę PKB. Potwierdziły to także dane GUS dotyczące PKB w pierwszym kwartale br.


Wszystko wskazuje na to, że i w drugim kwartale kurczące się zapasy będą miały negatywny wpływ na wzrost PKB. W tej sytuacji RPP tnie stopy, bo chce pomóc słabnącej gospodarce. Ale prosimy o jeszcze...

 
Zobacz: Ulga na złe długi - pozycja 63 w deklaracji VAT-7

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »