| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Zakładanie nowej firmy - czy potrzebna jest pieczątka i gdzie ją kupić - reklama

Zakładanie nowej firmy - czy potrzebna jest pieczątka i gdzie ją kupić - reklama

Rejestracja działalności gospodarczej jeszcze nigdy nie była tak prosta, jak po zmianach prawnych wprowadzonych w połowie 2011 roku. Pierwszym krokiem jest rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki. W przypadku wyboru działalności w formie spółki, konieczna jest rejestracja w KRS.

Dodatkowo, należy dokonać zgłoszenia w ZUS, a jeżeli przedsiębiorca chce być podatnikiem VAT - składa zgłoszenie rejestracyjne do podatku VAT w urzędzie skarbowym.

Procedurze rejestracyjnej w urzędach towarzyszy kilka innych czynności takich, jak założenie rachunku bankowego przez przedsiębiorcę czy wyrobienie pieczątki firmowej.

Czy rzeczywiście posiadanie i posługiwanie się pieczątką przez przedsiębiorcę jest konieczne?

Otóż nie jest prawnie wymagane posiadanie i używanie przez przedsiębiorcę pieczątki firmowej. Wymóg taki jednak istnieje w przypadku części druków i formularzy składanych organom administracji publicznej. Należy tu wymienić przede wszystkim oświadczenia i deklaracje podatkowe stosowane w zakresie podatku dochodowego (zarówno od osób fizycznych jak i prawnych), deklaracje na potrzeby podatku od czynności cywilnoprawnych czy podatku akcyzowego.

Nadmienić jednak należy, że brak pieczątki nie skutkuje jakimikolwiek sankcjami dla składającego druk.

Przedsiębiorcy nie są również zobowiązani do umieszczania pieczątek na fakturach - jest to pozostawione decyzji podatnika.

Naturalnym jest więc pytanie - czy wobec tego jest sens zamawiania i korzystania z pieczątek?

Pieczątki są szczególnie użyteczne w przypadku wystawiania dokumentów w dużej liczbie, przy powtarzalności danych podmiotu je wystawiających. W takich przypadkach użycie pieczątek przekłada się na oszczędności czasu poświęconego na każdorazowe wystawienie dokumentu.

Inną korzyścią jest ułatwienie weryfikacji danych podmiotu wystawiającego dokument w sytuacji kiedy podpis wystawcy dokumentu jest nieczytelny. Ma to szczególnie duże znaczenie przy wystawianiu recept przez lekarzy, gdzie pieczątka pozwala na jednoznaczne wskazanie i identyfikację lekarza wystawiającego daną receptę.

 

Aby zamówić pieczątkę, wystarczy udać się do punktu stemplarskiego, w którym można dokonać wyboru zarówno samej pieczątki, jej tekstu oraz koloru tuszu. Najlepiej wybrać autoryzowany punkt stemplarski, gdzie sprzedawca doradzi, jaki produkt wybrać.  Lista takich punktów w całej Polsce znajduje na stronie www.pieczatki.pl.

Można wybrać punkt położony w najbardziej dogodnym miejscu, a dodatkowo zapoznać się ofertą pieczątek. Wybór autoryzowanego punktu stemplarskiego gwarantuje realizację usługi stemplarskiej na wysokim poziomie jakościowym zarówno w zakresie technicznej realizacji jak i obsługi klienta.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Gos

Prawnik w KONDRAT Kancelarii Prawno-Patentowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »