| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Pomoc dla przedsiębiorców współpracujących z samorządami

Pomoc dla przedsiębiorców współpracujących z samorządami

Z danych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wynika, że do tej pory podpisano 30 umów partnerstwa publiczno-prywatnego, z czego cztery objęte są współfinansowaniem unijnym. Wartość tych umów to w sumie ponad 2 mld zł. Ministerstwo liczy na znaczący wzrost liczby takich umów w latach 2014-2020. Działania resortu wspiera Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

- Formuła partnerstwa publiczno-prywatnego jest sposobem na wspieranie i rozwój przedsiębiorczości oraz poprawę konkurencyjności firm - tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP. - Przedsiębiorcy poprzez współpracę z samorządami i realizację wspólnych projektów również mogą się rozwijać. 


Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
od dłuższego czasu włącza się w promocję takich działań. Efektem były m.in. prowadzone szkolenia. Przygotowano serię materiałów informacyjno-edukacyjnych, które mogą być wykorzystywane przy przygotowywaniu projektów. Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na prowadzonym przez PARP portalu internetowym, poświęconym tej tematyce.

 
- Jesteśmy instytucją, która promuje i wspiera działania instytucji takich jak Ministerstwo Gospodarki czy Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, które też tę formułę partnerstwa publiczno-prywatnego promują - mówi prezes Agencji. - Są to głównie małe projekty, dotyczące lokalnych usług i użyteczności publicznej, najczęściej z obszaru małej infrastruktury, energetyki i służby zdrowia.


Zobacz: Nowa ustawa antykryzysowa


W takie inwestycje zaangażowane są zwykle mikro, małe i średnie firmy. Ta forma współpracy między samorządami a lokalną przedsiębiorczością nie jest żadnym novum. Przynajmniej w Europie, gdzie są liczne przykłady pomyślnie przeprowadzonych inwestycji.

 
- W innych krajach europejskich, tak jak i w Polsce, są przykłady zarówno doskonałych projektów, jak i mniej udanych, ale na pewno ta formuła ma tam większe znaczenie i jest jednym z ważniejszych sposobów finansowania usług publicznych - wyjaśnia Bożena Lublińska-Kasprzak.


Działania promujące formułę PPP wynikają z rosnących oczekiwań przedsiębiorców. Z przeprowadzonych w ubiegłym roku przez PARP badań wynika, że z jednej strony jest chęć i wola współpracy między partnerami, z drugiej zaś jest pewna niewiedza i brak doświadczenia, które stoją na przeszkodzie w rozwoju tej formuły. Bez odpowiedniego wsparcia, przede wszystkim w obszarze promocji, nie uda się pokonać tych barier.

 
- Trzeba pokazywać dobre przykłady i wspierać merytorycznie oraz finansowo te instytucje, które takie projekty chcą realizować - podkreśla prezes PARP.

 
Zobacz: Grzywna za nieterminowe zeznanie podatkowe

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Hanna Bartkowiak

Konsultant/Zespół Doradców Unijnych SmartConsulting S.K.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »