| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Pomoc dla przedsiębiorców współpracujących z samorządami

Pomoc dla przedsiębiorców współpracujących z samorządami

Z danych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wynika, że do tej pory podpisano 30 umów partnerstwa publiczno-prywatnego, z czego cztery objęte są współfinansowaniem unijnym. Wartość tych umów to w sumie ponad 2 mld zł. Ministerstwo liczy na znaczący wzrost liczby takich umów w latach 2014-2020. Działania resortu wspiera Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

- Formuła partnerstwa publiczno-prywatnego jest sposobem na wspieranie i rozwój przedsiębiorczości oraz poprawę konkurencyjności firm - tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP. - Przedsiębiorcy poprzez współpracę z samorządami i realizację wspólnych projektów również mogą się rozwijać. 


Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
od dłuższego czasu włącza się w promocję takich działań. Efektem były m.in. prowadzone szkolenia. Przygotowano serię materiałów informacyjno-edukacyjnych, które mogą być wykorzystywane przy przygotowywaniu projektów. Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na prowadzonym przez PARP portalu internetowym, poświęconym tej tematyce.

 
- Jesteśmy instytucją, która promuje i wspiera działania instytucji takich jak Ministerstwo Gospodarki czy Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, które też tę formułę partnerstwa publiczno-prywatnego promują - mówi prezes Agencji. - Są to głównie małe projekty, dotyczące lokalnych usług i użyteczności publicznej, najczęściej z obszaru małej infrastruktury, energetyki i służby zdrowia.


Zobacz: Nowa ustawa antykryzysowa


W takie inwestycje zaangażowane są zwykle mikro, małe i średnie firmy. Ta forma współpracy między samorządami a lokalną przedsiębiorczością nie jest żadnym novum. Przynajmniej w Europie, gdzie są liczne przykłady pomyślnie przeprowadzonych inwestycji.

 
- W innych krajach europejskich, tak jak i w Polsce, są przykłady zarówno doskonałych projektów, jak i mniej udanych, ale na pewno ta formuła ma tam większe znaczenie i jest jednym z ważniejszych sposobów finansowania usług publicznych - wyjaśnia Bożena Lublińska-Kasprzak.


Działania promujące formułę PPP wynikają z rosnących oczekiwań przedsiębiorców. Z przeprowadzonych w ubiegłym roku przez PARP badań wynika, że z jednej strony jest chęć i wola współpracy między partnerami, z drugiej zaś jest pewna niewiedza i brak doświadczenia, które stoją na przeszkodzie w rozwoju tej formuły. Bez odpowiedniego wsparcia, przede wszystkim w obszarze promocji, nie uda się pokonać tych barier.

 
- Trzeba pokazywać dobre przykłady i wspierać merytorycznie oraz finansowo te instytucje, które takie projekty chcą realizować - podkreśla prezes PARP.

 
Zobacz: Grzywna za nieterminowe zeznanie podatkowe

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Goska

Radca prawny, prawnik zarządzający Kancelarii Radców Prawnych Goska&Gortat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »