| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Nieznaczny wzrost sprzedaży detalicznej w marcu br.

Nieznaczny wzrost sprzedaży detalicznej w marcu br.

Świętom Wielkanocnym zawdzięczamy minimalny wzrost sprzedaży detalicznej w marcu br. To one pomogły w jej utrzymaniu na poziomie porównywalnym z marcem ubiegłego roku, kiedy przecież nie mieliśmy świąt.

Znacząco wzrosła sprzedaż żywności. Po załamaniu w lutym stosunkowo dobrze radziły sobie tzw. sklepy niewyspecjalizowane, przede wszystkim dyskonty, ale także hiper- i supermarkety, które posiadają marki własne. Ciągle kuleje sprzedaż samochodów. Od stycznia br. słabo wygląda również sprzedaż mebli, RTV i AGD. Zapewne przedłużająca się zima wpłynęła na realny spadek sprzedaży odzieży i obuwia. Zwykle o tej porze roku zainteresowanie tymi artykułami, wśród klientów, gwałtownie rosło.


Sytuacja w gospodarce, widziana przez pryzmat sprzedaży detalicznej, nie nastraja optymistycznie - mamy duży problem ze spożyciem indywidualnym. Nie wykluczone, że drugi kwartał z rzędu odnotujemy jego niewielki spadek.


Zobacz: Utrzymuje się spowolnienie gospodarcze


Dlatego w pierwszym kwartale br. trzeba się liczyć ze wzrostem gospodarczym w okolicach zera, a nawet lekkim spadkiem (działa tu także wysoka baza). Na pewno bowiem negatywnie na wzrost PKB wpłyną inwestycje. Trudno także oczekiwać, że dodatni wkład eksportu netto do wzrostu PKB zniweluje w pełni ujemną kontrybucję inwestycji. Ministerstwo Finansów już skorygowało prognozę wzrostu gospodarczego w tym roku z 2,2 proc. do 1,5 proc.


Zobacz: Druga ustawa antykryzysowa


Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Finansowanie dla firm - kredyty, leasing, faktoring.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »