| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Realizacja procedur drogą elektroniczną

Realizacja procedur drogą elektroniczną

71 wzorów pism w procedurach określonych w 22 ustawach znajdzie się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). 12 marca 2013 r. Rada Ministrów przyjęła przygotowany w MG projekt założeń ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych. To kolejny krok w stronę likwidacji barier dla obywateli i przedsiębiorców.

Nowe przepisy umożliwią złożenie wniosku on-line w konkretnych procedurach administracyjnych. Taka forma kontaktu z urzędem pomoże zaoszczędzić czas obywatelom i przedsiębiorcom.

Udostępnione zostaną głównie wnioski (zawierające wykaz załączników) o wpis do właściwego rejestru, udzielenie zezwolenia, np.: wzory wniosków o wydanie zezwolenia na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca, wzór zgłoszenia rozbiórki obiektu budowlanego, wzór wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych oraz wzór wniosku o nadawanie uprawnień w zakresie wytwarzania, montażu, napraw i modernizacji urządzeń technicznych.

W niektórych procedurach zaproponowano likwidację załączników, dopuszczono zamiast nich złożenie oświadczeń, zastąpiono oryginały lub kopie notarialnie poświadczone- kopią zwykłą. Uprości to załatwienie sprawy i zredukuje do minimum leżące po stronie przedsiębiorcy obowiązki.


Zobacz: Likwidacja firmy a rozliczenie podatków

Od wyboru wnioskodawcy (obywatela, przedsiębiorcy) zależeć będzie, czy skorzysta z formy pisemnej czy elektronicznej. Elektroniczne wzory pism zostaną zamieszczone w centralnym repozytorium wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych (CRWD), umieszczonym na ePUAP. Wzory pism będą udostępnione także w Biuletynie Informacji Publicznej organu administracji publicznej, w którego kompetencji leży właściwa procedura, oraz na stronie internetowej Punktu Kontaktowego - ePK (http://eu-go.gov.pl). Każdy będzie mógł wydrukować taki wzór i skorzystać z niego w postępowaniu prowadzonym drogą tradycyjną (papierową).

Urzędy i ministerstwa nie zostaną obciążone opracowaniem nowych wniosków. Projekty nowych wzorów pism powstały we współpracującym z MG Instytucie Logistyki i Magazynowania w ramach realizacji projektu pn. „Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka”.

Projekt, realizowany w ramach działań deregulacyjnych Ministra Gospodarki, wpisuje się w realizację zobowiązań Polski wynikających z dyrektywy 2006/123/WE o usługach na rynku wewnętrznym. Obliguje ona kraje członkowskie do wdrażania procedur elektronicznych.


Zobacz: Obowiązkowe elementy faktury VAT

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Artowicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK