| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > PIT-11 przez internet

PIT-11 przez internet

Do końca lutego płatnicy mają obowiązek przesłać do urzędu skarbowego informacje o dochodach swoich pracowników. Coraz częściej, aby to zrobić, decydują się na skorzystanie z systemu e-Deklaracje. Ta forma składania dokumentów podatkowych gwarantuje bowiem zarówno oszczędność czasu, jak i pieniędzy, szczególnie w przypadku instytucji i przedsiębiorców zatrudniających dużą liczbę pracowników.

Statystyki wskazują na coraz powszechniejsze korzystanie z możliwości załatwiania spraw z urzędem skarbowym przez Internet. Drogą elektroniczną mogą być składane między innymi informacje o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11). Deklaracje w takiej formie przekazywać można nie tylko do urzędów skarbowych, ale także samym pracownikom, co daje dodatkowe oszczędności. To najszybsza, najwygodniejsza, a przede wszystkim bezkosztowa forma rozliczeń z urzędem skarbowym w porównaniu z rozliczeniem w tradycyjnej formie papierowej.


Z roku na rok dynamicznie rośnie liczba wybierających tę formę przesyłania informacji i deklaracji. W 2011 r. było ponad dwa miliony elektronicznych PIT-11, a już rok temu zostało przesłanych ponad cztery miliony.


Ministerstwo Finansów oraz izby i urzędy skarbowe także korzystają z możliwości elektronicznego przesyłania deklaracji. Przez dwa ostatnie lata, jako płatnicy, przesłały one drogą elektroniczną imienne informacje o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy swoich pracowników. Także w 2013 r. będą korzystać z tej metody przesyłania deklaracji. Ministerstwo Finansów zachęca także inne resorty, a we współpracy z Gazetą Prawną i Business Centre Club również podmioty prywatne, do skorzystania z tej formy przesyłania dokumentów (zobacz: List otwarty).

Polacy coraz powszechniej wykorzystują Internet do załatwiania codziennych spraw, dlatego nie dziwi rosnąca popularność tego systemu. Jednocześnie dotychczasowe doświadczenia pozwalają na udoskonalenia, które powodują, że system staje się coraz bardziej funkcjonalny.


                                                                ***

Na stronie www.e-deklaracje.gov.pl na portalu www.finanse.mf.gov.pl są dostępne interaktywne formularze podatkowe oraz instrukcja dotycząca ich wypełniania i przesyłania. Jedynym warunkiem składania dokumentów w tej formie jest konieczność jednorazowego złożenia, do urzędu skarbowego właściwego dla płatnika, formularza UPL-1 w formie papierowej (pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej przy użyciu podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu). Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) dostarczanych przez producentów oprogramowania można wysyłać deklaracje drogą elektroniczną bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych płatników. Posiadając odpowiednią aplikację istnieje także możliwość automatycznego podpisania elektronicznie wszystkich przesłanych deklaracji.


Przesyłając PIT przez Internet do urzędu skarbowego do celów dowodowych wystarczy zachować Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Zaleca się również zapisanie kopii deklaracji (zeznania) na dysku w trakcie jego składania.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK