REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łatwiejsze prowadzenie baz danych osobowych

REKLAMA

Porozumienie o współpracy w zakresie ochrony danych osobowych podpisali w Warszawie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) dr Wojciech R. Wiewiórowski i prezes Polskiego Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) Jakub Faryś.

Porozumienie, którego przygotowanie trwało dwa lata, ma ułatwić firmom motoryzacyjnym zgodne z prawem prowadzenie baz danych osobowych m.in. klientów salonów i serwisów samochodowych.

REKLAMA

Integralną częścią porozumienia o współpracy, podpisanego przez PZPM i GIODO jest "Kodeks dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych klientów i potencjalnych klientów".

REKLAMA

Kodeks zawiera słownik podstawowych pojęć z zakresu ochrony danych osobowych, przybliża zasady należytego ich zabezpieczenia. Wskazuje także, jakie obowiązki - wynikające z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, spoczywają na firmach z sektora motoryzacyjnego, które są administratorami takich danych.

Jak wyjaśnił Wiewiórowski, firmy z sektora motoryzacyjnego, m.in. producenci oraz sprzedawcy i serwisy samochodowe, gromadzą wiele informacji o klientach i ich pojazdach i w ich interesie jest, by tworzone w ten sposób bazy były zarządzane zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.

Wyjaśnił, że wśród danych podlegających ochronie tak jak dane osobowe są też np. parametry techniczne kupowanych przez klientów pojazdów, to czy kupili je za gotówkę czy na kredyt, jakie kupili ubezpieczenie itp.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Dealerzy sprzedając polisy, uzyskują informacje o ewentualnych kradzieżach, wypadkach, naprawach. Znają także dane gromadzonych w urządzeniach elektronicznych pojazdów np. tras przejazdu, parkowania. Rejestracja takich danych także musi podlegać ochronie" - wyjaśnił szef GIODO.

REKLAMA

W uroczystości wzięli udział - oprócz sygnatariuszy porozumienia - reprezentanci firm członkowskich PZPM oraz przedstawiciele krajowych organizacji motoryzacyjnych, m.in. Związku Dealerów Samochodów, Polskiej Izby Motoryzacji oraz Związku Producentów Pojazdów i Nadwozi.

PZPM jest największą polską organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzesza 50 firm: producentów i przedstawicieli producentów samochodów, motocykli, skuterów oraz producentów nadwozi.

GIODO to powołany ustawą z 29 sierpnia 1997 r. organ stojący na straży przysługującemu każdemu prawa do ochrony danych osobowych. GIODO kontroluje czy dane takie są przetwarzane zgodnie z prawem.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA