| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Z ustawy o VAT zniknie zwolnienie dotyczące rozdawanych ulotek reklamowych

Z ustawy o VAT zniknie zwolnienie dotyczące rozdawanych ulotek reklamowych

Ministerstwo Finansów chce wykreślić z ustawy o VAT zwolnienie dot. rozdawanych ulotek reklamowych. Resort obiecuje, że przekazywanie ulotek nadal nie będzie podlegało VAT, będą one traktowane jak tzw. prezenty o małej wartości.

Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt nowelizacji ustawy o VAT jest na etapie uzgodnień międzyresortowych. Zmiany miałyby wejść w życie 1 stycznia 2013 r.

Zdaniem partnera w spółce doradczej Accreo Taxand Jarosława Antosika większość nowych rozwiązań zawartych w projekcie to przepisy techniczne dostosowujące nasze prawo do regulacji unijnych, najczęściej neutralne dla podatników. Jednak niektóre propozycje mogą niepokoić, taką zmianą może być, np. pomysł wykreślenia z ustawy o VAT przepisu, który wyłącza z opodatkowania VAT przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.

"Oznacza to, że w przyszłości podmioty, które w ten sposób będą się reklamować powinny naliczyć i odprowadzić podatek, jeśli takie materiały informacyjne nie będą mogły być uznane za tzw. prezenty o małej wartości" - powiedział Antosik.

Resort finansów zapewnia jednak, że dla podatników, którzy reklamują się rozdając ulotki nic się nie zmieni. "Przekazywanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych nadal nie będzie podlegało opodatkowaniu, jeśli towary te będą mieściły się w definicji prezentów o małej wartości" - napisano w uzasadnieniu do projektu.

Zgodnie z ustawą o VAT przekazywanie tzw. prezentów o małej wartości nie podlega opodatkowaniu, jeżeli ich wartość nie przekracza 10 zł. Wyłączone z opodatkowania są też prezenty, których wartość w roku podatkowym nie przekracza 100 zł, ale pod warunkiem, że firma prowadzi ewidencję obdarowanych. Według przygotowanego przez MF projektu limity te wzrosną od 2013 r. odpowiednio do 20 zł i 200 zł.

Także menedżer w dziale VAT w kancelarii Ożóg i Wspólnicy Joanna Rudzka uważa, że zmiana dotycząca drukowanych materiałów informacyjnych nie będzie miała negatywnych skutków dla podatników.

"Broszurę reklamową można zaliczyć do prezentów o małej wartości, ponieważ jest przekazywana nieodpłatnie. Co prawda w ustawie nie ma definicji takiego prezentu, poza określeniem jego wartości, niemniej należy rozumieć, że to towar przekazany jednej osobie, np. może to być ulotka" - powiedziała.

Zdaniem Rudzkiej Ministerstwo Finansów starało się w projekcie doprecyzować niektóre przepisy, które rodziły problemy interpretacyjne.

Według niej część propozycji MF związanych z dostosowaniem polskich regulacji do przepisów unijnych nie pokrywa się w stu procentach z przepisami UE. Jako przykład wskazała opracowaną przez MF definicję terenu budowlanego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Stillwell Polska Sp. z o.o.

Stillwell Polska Sp. z o.o. jest nowoczesną firmą prawniczą zajmującą się obsługą prawną przedsiębiorstw a także sprzedażą gotowych spółek.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »