| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Polskie firmy w 2011 r. zainwestowały za granicą 7 mld dol.

Polskie firmy w 2011 r. zainwestowały za granicą 7 mld dol.

Według firmy doradczej PWC szacunkowa wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w ubiegłym roku wyniosła 7 mld dol., czyli była o 1,5 mld dol. wyższa niż rok wcześniej.

"Około 18 proc. dużych polskich firm jest obecnych za granicą ze swoimi produktami, a 61 proc. z nich zamierza rozszerzać działalność" - powiedział Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) podczas konferencji ws. uruchomienia programu "Polski Czempion". Ma on służyć promocji polskich firm na zagranicznych rynkach.

"Wartość polskich inwestycji zagranicznych dokonanych od 2000 roku zbliżyła się w 2011 roku do 45 mld dol. Na pierwszym miejscu wśród krajów wybieranych przez polskie firmy jest Wielka Brytania, na drugim Czechy, a na trzecim Niemcy" - poinformował Majman.

Ryszard Petru z PWC dodał, że w Polsce mamy 60-100 firm, które prowadzą już działalność globalną. Zwrócił uwagę, że polskie produkty są pozytywnie odbierane na Wschodzie, ale na Zachodzie nasze marki są oceniane słabo. Dlatego polscy inwestorzy często sprzedają swoje produkty pod lokalnymi nazwami.

Zdaniem Mateusza Walewskiego z PWC polskie inwestycje zagraniczne wykazały się sporą odpornością na obecny kryzys. "W 2010 roku wartość inwestycji powróciła do poziomu sprzed kryzysu, a w 2011 r. - według naszych szacunków - były już o około 20 proc. wyższe. W tym samym okresie światowy poziom inwestycji spadł do ok. 60 proc. wartości z roku 2007 r." - stwierdził.

Program "Polski Czempion", zainicjowany przez władze Wrocławia, rozwijany jest przez PWC. Partnerem merytorycznym została PAIiIZ. Honorowy patronat nad programem objął wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak. Program jest skierowany zarówno do firm, które już działają, jak i do tych, które dopiero rozważają wejście na rynki międzynarodowe.

PAIiIZ powstała w 2003 roku w wyniku połączenia Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych (PAIZ) oraz Polskiej Agencji Informacyjnej (PAI). PAIiIZ pomaga inwestorom wejść na polski rynek oraz tworzy pozytywny wizerunek Polski oraz naszych produktów i usług na świecie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Cypel

absolwent pedagogiki (specjalizacja doradztwo zawodowe z coachingiem) oraz studiów podyplomowych z zarządzania personelem. Od 2011 roku aktywnie zajmuje się̨ coachingiem, który jest jego pasją. Ukończył Practitioner Coach Diploma, szkolenie certyfikowane przez Noble Manhattan Coaching, International Institute of Coaching and Mentoring oraz Institute of Leadership and Management. Dodatkowo ukończył Coaching Clinic® Licensing Program, szkolenie licencjonowane przez CoachU oraz International Coach Federation, tym samym stając się̨ licencjonowanym trenerem Coaching Clinic®, najbardziej kompleksowego na polskim rynku szkolenia rozwijającego umiejętności coachingowe menedżerów. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Coachingu i Rozwoju oraz Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Autor artykułów o tematyce coachingowej dla: czasopisma Personel i Zarządzanie oraz tekstów portali prnews.pl, hrnews.pl, architekcikariery.pl, a także autor komentarzy do czterech dylematów etycznych coacha w książce „Profesjonalny coaching zasady i dylematy etyczne w pracy coacha”. Jest również̇ jednym ze współautorów książki „Zastosowanie coachingu w polityce społecznej”. W 2015 r. przeprowadził pierwsze w Polsce badania naukowe nad skutecznością̨ e-coachingu w rozwoju osobistym ludzi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK