| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Polscy przedsiębiorcy słabo przygotowani do e-biznesu

Polscy przedsiębiorcy słabo przygotowani do e-biznesu

Aż 72 proc. nowych przedsiębiorców działających w e-biznesie nie jest pewna, jakie zasady  prawne obowiązują w handlu w sieci oraz jakie są zasady składania reklamacji towaru kupionego za pośrednictwem Internetu. Tak wynika z analizy projektu edukacyjnego Akademii Allegro. Z jakimi problemami spotykają się Polacy w dobie szybkiego rozwoju Internetu?

 

Chociaż w Polsce funkcjonuje ok. 10 tys. sklepów internetowych, a na Allegro sprzedaje 13 mln osób, to - jak przyznają początkujący przedsiębiorcy z mniejszych miast - wiedza na temat „rozkręcenia” własnego e-biznesu pochodzi głównie od znajomych czy z poradników znalezionych w sieci. Z danych zebranych przez Akademię Allegro w ok. 50 małych i średnich miastach oraz w 11 miastach wojewódzkich (ok. 2400 początkujących i już działających e-sprzedawców), myślący o zarabianiu na sprzedaży w sieci nie mają wiedzy w podstawowych kwestiach.

Aż 72 proc. nowych przedsiębiorców łamie sobie głowy przepisami prawnymi dot. handlu w sieci, a w szczególności zasadami składania reklamacji towaru kupionego za pośrednictwem Internetu. Nieco mniej Polaków decydujących się na własną działalność w Internecie martwi się tym, jak rozwiązać sprawę komunikacji z klientem i jak wyróżnić swoją ofertę na tle pozostałych. - Wielu początkujących e-przedsiębiorców już na starcie wybiera nieodpowiednią dla siebie dziedzinę. Ok. 26 proc.  z nich chce sprzedawać sprzęt RTV i AGD, a tak naprawdę te branże są już na tyle mocno obsadzone przez dużych graczy, że inwestycja w nie szybko może skończyć się bankructwem - mówi Mariusz Wesołowski, wykładowca Akademii Allegro.

Z badań Akademii Allegro wynika również, że początkujący e-biznesmeni mają także problem z uświadomieniem sobie znaczenia kwestii technicznych i budowania wizerunku w sieci. Aż 66 proc. z nich nie zaprząta sobie głowy tworzeniem przyjaznej dla oka grafiki reklamowej, przejrzystej i funkcjonalnej strony. Nie zwracają również uwagi na to, by publikować w sieci dobre i wyraźne zdjęcia produktów.

Biznesem internetowym w Polsce interesują się głównie mężczyźni. Swoją wiedzę w tym zakresie chce poszerzać 58 proc. panów w wieku od 19. do 35. lat. Co ciekawe, w starszych grupach wiekowych proporcje te wyrównują się - wśród wszystkich uczestników warsztatów przygotowujących do prowadzenia swojego własnego biznesu w sieci, kobiety stanowią już 49 proc.

- Naszym zdaniem wynika to z sytuacji na rynku pracy. Biznes internetowy jest idealnym rozwiązaniem dla osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym, tj. kobiety po 40. roku życia, seniorzy, osoby niepełnosprawne - mówi Mariusz Wesołowski.  

W wysunięciu wniosków na temat sytuacji Polaków w wirtualnym świecie pozwoliły dane zebrane w ciągu ostatnich trzech lat przy okazji wdrażania kilkunastu projektów edukacyjnych Akademii Allegro.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sklep zonazielona.pl

proponuje ekskluzywne, designerskie meble i elementy wystroju wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »