REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BIG: nastroje przedsiębiorców coraz lepsze

REKLAMA

W ciągu ostatnich trzech miesięcy znacząco wzrosło bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – wynika z 14. edycji cyklicznego Raportu BIG, przygotowywanego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.

 

REKLAMA

Wartość wskaźnika BIG wzrosła na przestrzeni ostatniego kwartału o 6,36 pkt i osiągnęła wartość 13,34 pkt. Nastroje po pierwszym kwartale 2011 roku uległy poprawie w porównaniu z końcem minionego roku. Trend spadkowy został odwrócony i poziom wskaźnika zbliża się do wyników po II i III kwartale 2010 roku.

 

W ciągu ostatniego kwartału deklarowane bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej wyraźnie wzrosło we wszystkich ankietowanych grupach. Największy wzrost odnotowano w segmencie przedsiębiorców o 11,8 pkt. (z 4,64 do 16,44 pkt.). Wśród dostawców usług finansowych wzrost wyniósł 5,05 pkt. (wzrost z 11,61 pkt. do 16,66 pkt.), a w grupie dostawców usług masowych - o 2,94 pkt. (wzrost z 5,89 pkt. do 8,83 pkt.).

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Po pierwszym kwartale 2011 roku nastroje przedsiębiorców są znacznie lepsze. Z najnowszych danych wynika, że nieterminowe regulowanie należności, które było przyczyną poprzednich spadków, występuje rzadziej” -  mówi Mariusz Hildebrand, Prezes Zarządu BIG InfoMonitor. - „Należy podkreślić, że  o ile początek 2011 roku, rozpoczęliśmy ze znacznie niższym poczuciem bezpieczeństwa wśród przedsiębiorców, w stosunku do wyniku ze stycznia 2010, to po pierwszym kwartale 2011 roku wartość wskaźnika jest wyższa niż w analogicznym okresie minionego roku. Mamy nadzieje, że będzie to początek pozytywnego trendu”

 

Spadła odczuwana dotkliwość zjawiska nieterminowego regulowania płatności w branżach respondentów - przede wszystkim za sprawą ocen przedsiębiorców i w nieco mniejszym stopniu dostawców usług finansowych. Dla ponad 40% respondentów z każdej z badanych branż ten problem występuje rzadko.

 

Nieznacznej poprawie uległy deklaracje przedsiębiorstw wskazujące nieterminowe płatności za poważną przeszkodę w prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce, trzy miesiące temu uważało tak 78%, a po I kwartale 2011 roku 76%.

 

„Bardzo istotnym i pozytywnym zjawiskiem jest opinia ankietowanych o zdolności kontrahentów do regulowania bieżących zobowiązań - jako wysoką określa ją 67% przedsiębiorców” - mówi Marcin Ledworowski, Wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor.

 

Od ponad trzech lat BIG InfoMonitor regularnie monitoruje zatory płatnicze oraz zaległe i stracone zobowiązania. W wyniku tych działań powstaje Raport BIG, który mierzy poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej, opinie przedsiębiorców w tym zakresie oraz kierunek ich zmian.

 

Więcej przecztasz na stronie www.infomonitor.pl

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA