| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Polskie firmy nie chcą iść na rękę klientom

Polskie firmy nie chcą iść na rękę klientom

Od początku 2011 roku, na mocy grudniowego rozporządzenia Ministerstwa Finansów, przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Jednak firmy ignorują potrzeby klientów, jeśli chodzi o wysyłkę faktur drogą elektroniczną - wynika z  raportu firmy mailPro.

Spośród wszystkich przebadanych firm zaledwie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur, podczas gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów. Tylko 16% przedsiębiorstw w Polsce korzysta z możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną, pozostałych 84% nie zastanawia się nad przejściem na elektroniczną formę rozliczeń w najbliższym czasie.

Od początku 2011 roku, na mocy grudniowego rozporządzenia Ministerstwa Finansów, przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Nowe prawo to szansa na uproszczenie wzajemnych kontaktów między kontrahentami, obniżenie kosztów, a przede wszystkim - duże udogodnienie dla klienta indywidualnego. Wszystkie przesłanki wskazują na to, że proces przechodzenia na faktury elektroniczne - dla klientów i tańsze dla przedsiębiorstw - powinien postępować szybko i bez większych problemów.

Raport miał za zadanie zbadać stan wiedzy przedsiębiorców na temat e-faktur oraz chęć do korzystania z tego typu rozwiązań zarówno po stronie klienta indywidualnego, jak i podmiotów wystawiających dokumenty sprzedaży, czyli firm.

Badanie przeprowadzone zostało w dniach 1-4 lutego metodą CATI (Assisted Telephone Interview). Przebadano 511 małych i średnich przedsiębiorstw (w większości korzystających już np. z usług e-mail marketingowych) oraz 1 020 klientów indywidualnych pod kątem ich planów i oczekiwań odnośnie faktur elektronicznych.

Kompletny raport dostępny jest pod adresem: http://www.wybieramefakture.pl/raport.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK