| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Coraz więcej reklamy w internecie

Coraz więcej reklamy w internecie

W ciągu minionego roku ilość czasu jaką Polacy spędzają w internecie, wzrosła o 40 proc. Telewizję oglądaliśmy tylko o 3,3 proc. dłużej niż rok wcześniej. Do internetu powoli przenosi się też reklama.

Na razie to jeszcze telewizja jest w Polsce medium dominującym, ale internet szybko ją goni. Polacy spędzają przed ekranem 3 godziny i 42 minuty dziennie (o 7 minut więcej niż rok wcześniej). Natomiast ci, którzy mają dostęp do sieci surfują 2 godziny i 20 minut dziennie (rok wcześniej - o 40 minut mniej).

Eksperci przewidują, że za kilka lat stanie się w Polsce to, co we Francji, gdzie internet już przegonił telewizję. Przeciętny Francuz ogląda telewizję 1 godzinę i 32 minuty dziennie, a na surfowanie w sieci poświęca 11 minut więcej.

Dostrzegają to reklamodawcy w Polsce. Sieć stała się już u nas trzecim co do wartości nośnikiem reklamy. Z analiz firmy doradczej Deloitte wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat rynek reklamy internetowej w naszym kraju wzrósł prawie pięciokrotnie i w 2010 r. osiągnął wartość 997 mln zł. W tym czasie wartość wszystkich wydatków reklamowych w Polsce wzrosła jedynie o 25 proc.

Wprawdzie telewizja ciągle konsumuje ponad 50 proc. (3 mld 813 mln zł) wydatków na reklamę w Polsce, a internet 15 proc. (997 mln) to jednak to drugie medium zaczyna ten rynek przejmować. Dla użytkowników internetu to wskazówka, że reklama w sieci będzie ich atakować ze zdwojoną siłą.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Eugenia Jabłokow

Radca prawny- ekspert w dziedzinie postępowania spadkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »