| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Szersza oferta punktów konsultacyjnych dla firm

Szersza oferta punktów konsultacyjnych dla firm

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości będzie rozwijać ofertę Krajowego Systemu Usług. Zmiany mają iść w kierunku asysty w otwieraniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, opieki nad przedsiębiorcą i standaryzacji usług.

W ubiegłym tygodniu odbyła się konferencja PARP na temat kierunków i ofert pomocy dla firm. W trakcie spotkania wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan podkreślił, że sektor MSP rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Zauważył, że ponieważ przedsiębiorcy rozpoczynający swoją karierę w biznesie potrzebują silnego wsparcia, należy wzmocnić funkcjonowanie m.in. Punktów Konsultacyjnych Krajowego Systemu Usług.


Punkty Konsultacyjne KSU są zlokalizowane na terenie całego kraju, tak, aby każdy przedsiębiorca poszukujący informacji mógł zdobyć ją w krótkim czasie. To również miejsce, gdzie przyjmowane są uwagi i propozycje firm dotyczące m.in. otoczenia prawno-legislacyjnego.


Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP, powiedziała, iż odpowiedzią na zidentyfikowane potrzeby jest planowana zmiana zakresu usług KSU. Usługa ta, poza dotychczasową informacją w szeroko rozumianym zakresie podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej będzie obejmowała również pogłębioną diagnozę potrzeb klienta wraz z zaproponowaniem rozwiązania jego problemów oraz doradztwo w zakresie asysty merytorycznej w rozpoczynaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej.


Podczas spotkania wskazano, że niezbędne w procesie rozwoju KSU są usługi informacyjne w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz usługi doradcze tj.:

• asysta w otwieraniu i prowadzeniu działalności

• opieka nad klientem,

• udzielenie informacji na temat zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty),

• pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym oraz

• monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej.


Ponadto wiceszef resortu gospodarki zapewnił, iż trwają intensywne prace nad usprawnieniem procedur elektronicznych oraz włączeniu KSU do europejskiego systemu.


Punkty Konsultacyjne KSU na przestrzeni dwóch lat wyświadczyły ponad 140 tys. usług dla ponad 120 tys. klientów.

Alicja Fal

mojafirma.infor.pl/PARP

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adam Wiśniewski

Ekonomista, ekspert w dziedzinie finansów, inwestycji i bankowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »