| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy chcą pełnego odliczenia VAT od aut z kratką

Przedsiębiorcy chcą pełnego odliczenia VAT od aut z kratką

Podatnicy powinni mieć możliwość pełnego odliczania podatku VAT od pojazdów wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Jakiś czas temu premier Donald Tusk zapowiedział, że w imię walki z nieuczciwością rząd ograniczy możliwość pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów z kratką do kwoty maksymalnie 6 tys. zł i od zakupu paliwa do tych samochodów. Te obostrzenia legislacyjne mają funkcjonować przed dwa lata. Premier zaznaczył jednocześnie, że celem rządu nie jest walka z nieuczciwością, tylko z osobami próbującymi oszukać budżet państwa.


Zdaniem Pracodawców RP wszystkie podmioty powinny mieć równe prawa, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Bowiem takim samym narzędziem pracy jak betoniarka dla murarza, czy ciężarówka dla przewoźnika, jest samochód osobowy o tonażu do 3,5 tony dla osoby zajmującej się np. sprzedażą ubezpieczeń, która aby pozyskać klienta musi do niego dojechać.


Polskie ustawodawstwo wymaga zmian, ale w kierunku łagodzenia i dostosowania do wymogów unijnych, uważa Grzegorz Byszewski, ekspert Pracodawców RP. W tej chwili możliwość odliczania opiera się na interpretacji Ministerstwa Finansów i choć od czasu jej wydania minęło ponad półtora roku, nadal nie znowelizowano ustawy o VAT.


Dlatego Pracodawcy RP apelują, aby w imię zachowania neutralności podatku od towarów i usług pozostawić możliwość pełnego odliczania VAT od wszystkich pojazdów wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej. W przeciwnym wypadku nastąpi obniżenie konkurencyjności polskich przedsiębiorców.

 oprac. Alicja Fal

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK