| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Punkt kontaktowy dla usługobiorców i usługodawców usług świadczonych drogą elektroniczną

Punkt kontaktowy dla usługobiorców i usługodawców usług świadczonych drogą elektroniczną

Od 21 października 2010 r. będą obowiązywać przepisy określające szczegółowy zakres zadań punktów kontaktowych dla administracji oraz punktów kontaktowych dla usługodawców i usługobiorców.

Zmiany mają znaczenie dla świadczących usługi drogą elektroniczną i dla korzystających z tego rodzaju usług. Utworzenie punktu kontaktowego to wynik implementacji unijnej dyrektywy 2000/31/WE o handlu elektronicznym.

SŁOWNICZEK

usługodawca - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prowadząc, chociażby ubocznie, działalność zarobkową lub zawodową, świadczy usługi drogą elektroniczną

usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną

(art. 2 pkt 6 i 7 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną - Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)

Zadania punktów kontaktowych dla usługobiorców i usługodawców (patrz słowniczek) określiło rozporządzenie Ministra Gospodarki z 17 sierpnia 2010 r. Zadaniami punktu kontaktowego są:

1) utworzenie skrzynki poczty elektronicznej oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania usługodawców i usługobiorców w języku polskim lub angielskim;

2) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie ogólnych informacji na temat:

  • praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców,

  • procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku zaistniałych sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur;

3) gromadzenie, aktualizowanie oraz udostępnianie szczegółowych danych dotyczących organów, stowarzyszeń lub organizacji, od których można otrzymać szczegółowe informacje lub praktyczną pomoc;

4) współpraca i wymiana informacji z właściwymi organami administracji publicznej oraz z punktem kontaktowym dla administracji w zakresie, o którym mowa w pkt 2 i 3.

Informacje, o których mowa w pkt 2-4, punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców publikuje na stronie internetowej. Strona ta może zawierać informacje w innych językach niż język polski.

Podsumowując, punkty kontaktowe mają umożliwić usługodawcom i usługobiorcom otrzymanie:

• informacji ogólnych na temat ich praw i obowiązków, jak również na temat procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur,

• danych szczegółowych dotyczących władz, stowarzyszeń lub organizacji, od których mogą oni otrzymać dalsze informacje lub praktyczną pomoc.

• rozporządzenie Ministra Gospodarki z 17 sierpnia 2010 r. w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców - Dz.U. Nr 171, poz. 1152

Sławomir Biliński

konsultant podatkowy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Szajkowski

Konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »