| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Punkt kontaktowy dla usługobiorców i usługodawców usług świadczonych drogą elektroniczną

Punkt kontaktowy dla usługobiorców i usługodawców usług świadczonych drogą elektroniczną

Od 21 października 2010 r. będą obowiązywać przepisy określające szczegółowy zakres zadań punktów kontaktowych dla administracji oraz punktów kontaktowych dla usługodawców i usługobiorców.

Zmiany mają znaczenie dla świadczących usługi drogą elektroniczną i dla korzystających z tego rodzaju usług. Utworzenie punktu kontaktowego to wynik implementacji unijnej dyrektywy 2000/31/WE o handlu elektronicznym.

SŁOWNICZEK

usługodawca - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prowadząc, chociażby ubocznie, działalność zarobkową lub zawodową, świadczy usługi drogą elektroniczną

usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną

(art. 2 pkt 6 i 7 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną - Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)

Zadania punktów kontaktowych dla usługobiorców i usługodawców (patrz słowniczek) określiło rozporządzenie Ministra Gospodarki z 17 sierpnia 2010 r. Zadaniami punktu kontaktowego są:

1) utworzenie skrzynki poczty elektronicznej oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania usługodawców i usługobiorców w języku polskim lub angielskim;

2) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie ogólnych informacji na temat:

  • praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców,

  • procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku zaistniałych sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur;

3) gromadzenie, aktualizowanie oraz udostępnianie szczegółowych danych dotyczących organów, stowarzyszeń lub organizacji, od których można otrzymać szczegółowe informacje lub praktyczną pomoc;

4) współpraca i wymiana informacji z właściwymi organami administracji publicznej oraz z punktem kontaktowym dla administracji w zakresie, o którym mowa w pkt 2 i 3.

Informacje, o których mowa w pkt 2-4, punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców publikuje na stronie internetowej. Strona ta może zawierać informacje w innych językach niż język polski.

Podsumowując, punkty kontaktowe mają umożliwić usługodawcom i usługobiorcom otrzymanie:

• informacji ogólnych na temat ich praw i obowiązków, jak również na temat procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur,

• danych szczegółowych dotyczących władz, stowarzyszeń lub organizacji, od których mogą oni otrzymać dalsze informacje lub praktyczną pomoc.

• rozporządzenie Ministra Gospodarki z 17 sierpnia 2010 r. w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców - Dz.U. Nr 171, poz. 1152

Sławomir Biliński

konsultant podatkowy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Łodygowska

Prawnik, autorka bloga prawniczego dla kobiet w ciąży i młodych Mam www.matkaprawnik.pl. Specjalizuje się w prawie pracy, opiece okołoporodowej i ubezpieczeniach społecznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK