| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Wniosek o wpis do edg wysłany pocztą bez konieczności notarialnego poświadczenia?

Wniosek o wpis do edg wysłany pocztą bez konieczności notarialnego poświadczenia?

Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej przesłany drogą pocztową nie powinien być poświadczany notarialnie.

Związek Rzemiosła Polskiego nie ma zastrzeżeń do zmian zaproponowanych w nowelizacji ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, ustawy o Krajowym Rejestrze Sadowym oraz ustawy - Prawo działalności gospodarczej. Nowelizacja ta ma na celu usprawnienie funkcjonowania tzw. „jednego okienka” poprzez zmianę przepisów, które utrudniają sprawne i szybkie dopełnienie rejestracji gospodarczej


ZRP wnosi jednak, aby przy okazji podjętych prac legislacyjnych dokonać zmiany przepisu art. 27 ust. 9 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz art. 7b ust. 7 ustawy - Prawo działalności gospodarczej. Chodzi o zniesienie obowiązku obligującego przedsiębiorców składających wnioski o wpis do ewidencji działalności gospodarczej drogą pocztową (listem poleconym) do notarialnego poświadczenia podpisu wnioskodawcy.


Przepis ten jest zdaniem ZRP wyjątkowo nieżyciowy i biurokratyczny. Ponadto utrudnia przedsiębiorcom nie tylko samą rejestrację działalności ale i  dokonywanie nawet niewielkich zmian we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, gdyż wtedy również niezbędne jest poświadczanie podpisu przez notariusza.


Ta zmiana uwolniłaby przedsiębiorców od biurokratycznego ciężaru, nie pociągając za sobą jakichkolwiek wydatków.

oprac. Alicja Fal

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Świerc

specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »