REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czworo przedsiębiorców zachęca do pracy na swoim

REKLAMA

Wizerunek i historie czworga mieszkańców woj. śląskiego, którzy skorzystali z różnych form dotacji, aby otworzyć swoje własne firmy, z początkiem czerwca znalazły się na dwustu nośnikach reklamy ulicznej umieszczonych w największych miastach tego regionu.

To część realizowanego od lutego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach projektu "Promocja przedsiębiorczości w województwie śląskim". Projekt ma pokazywać drogi do otwarcia własnej działalności gospodarczej - od prezentacji dostępnych na rynku form wsparcia, do konkretnych wskazówek prowadzenia takiej firmy.

REKLAMA

"Szczególnie po audycjach telewizyjnych odebraliśmy falę telefonów od osób, na których wrażenie zrobił jeden z naszych bohaterów. Zapadło im w pamięć, że dzięki pracy na swoim z powodzeniem zaczął utrzymywać swoją rodzinę i może sobie pozwolić na wypad z bliskimi na weekend do Zakopanego" - powiedziała PAP w środę koordynatorka projektu Paulina Cius.

Takie pozytywne i prawdziwe wzorce przedsiębiorczości Wojewódzki Urząd Pracy pokazuje od początku czerwca na dwustu podświetlanych nośnikach reklamy zewnętrznej, tzw. citylightach, na ulicach największych miast woj. śląskiego.

REKLAMA

Na citylightach znalazły się cztery osoby. Wśród nich jest Agnieszka Pluszyńska-Książek z Rudy Śląskiej, która kilka lat temu uległa wypadkowi. Dzięki dotacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaczęła zarabiać na rodzinnej pasji - importuje cygara i organizuje z mężem prezentacje.

Monika Janas z Żor korzysta z umiejętności zdobytych w szkole baletowej. Dotacja 40 tys. zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki umożliwiła jej otwarcie szkoły tańca. Damian Tauliczek z Tychów, który wrócił do kraju z emigracji zarobkowej, dzięki dotacji z Funduszu Pracy otworzył szkółkę piłkarską, a Krzysztof Żurawski z Częstochowy, który przekonał urzędników zdjęciami swoich wcześniejszych prac, z Funduszu Pracy dostał ponad 15 tys. zł na otwarcie studia tatuażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kampania uliczna potrwa dwa tygodnie, potem - z innymi bohaterami - zostanie powtórzona we wrześniu. W lipcu gotowe mają być reklamówki, które będą emitowane w regionalnych stacjach telewizyjnych. W najbliższym czasie do 300 tys. skrzynek poczty elektronicznej w woj. śląskim trafią też sygnowane przez bohaterów kampanii e-maile zachęcające do zostania przedsiębiorcą i skorzystania z różnych form wsparcia.

REKLAMA

Listy te otrzymają przede wszystkim osoby będące grupą docelową całego projektu - szczególnie kobiety, które chciałyby powrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim czy wychowawczym, osoby do 25. roku życia, stojące przed wyborem swej przyszłości zawodowej, a także osoby niepełnosprawne, osoby po 45. roku życia i mieszkańcy wsi.

W ramach projektu działa już strona internetowa www.przedsiebiorczosc.wup-katowice.pl m.in. z konkretnymi informacjami o możliwościach uzyskania dotacji na własną firmę i informacjami nt. rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA