| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Firma zaliczy w koszty VAT związany ze sprzedażą premiową

Firma zaliczy w koszty VAT związany ze sprzedażą premiową

Przedsiębiorcy będą mogli zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów VAT  związany z tzw. sprzedażą premiową. Dzięki temu firmy częściej będą stosować ten instrument zwiększania sprzedaży.

Senat poparł większością głosów nowelizację ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) i podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) autorstwa komisji „Przyjazne Państwo”. Wprowadza ona przepis, zgodnie z którym kosztem uzyskania przychodów będzie także podatek należny od nieodpłatnie przekazanych towarów w przypadku, gdy wyłącznym warunkiem ich przekazania jest uprzednie nabycie przez otrzymującego towarów lub usług w określonej ilości lub wartości.


Generalna zasada mówi, że należny VAT nie jest kosztem uzyskania przychodów w podatkach dochodowych (PIT i CIT). Wyjątki dotyczą sytuacji, gdy podatnik musi odprowadzić należny VAT od czynności, które nie wiążą się z uzyskaniem wynagrodzenia. Chodzi o przypadki przekazania lub zużycia przez podatnika towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.


Zdaniem autorów noweli katalog wyjątków powinien objąć także sprzedaż premiową, rozumianą jako przyznawanie klientom nagród rzeczowych w zamian za zakup określonego produktu. Z pewnością wpłynie to na zwiększenie poczucia sprawiedliwości społecznej. Przedsiębiorcy będą też częściej stosować sprzedaż premiową jako instrument zwiększania sprzedaży.


Ustawa trafi teraz do podpisu prezydenta. Nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2011 roku.

Alicja Fal

mojafirma.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Siwicka

Partner Zarządzający w Grupa HR Masters, trener biznesu i executive coach. HR Biznes Partner, z kilkunastoletnią praktyką prowadzenia własnego biznesu. Praktyk HR realizujący projekty z następujących obszarów: planowanie procesów HR, wdrożenia modeli kompetencyjnych, programy rozwojowe czy audyty personalne. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie doradcze i trenerskie. W swojej pracy kładzie nacisk na badanie efektywności wszelkich procesów z obszaru polityki personalnej. Uważa, że wszelkie procedury są dla ludzi a nie ludzie dla procedur. W swoich projektach skupia się na realnych korzyściach zarówno dla organizacji jak i pracowników. Wierzy w ludzi i efektywność działań rozwojowych. Śledzi trendy na rynku i w branży – jest nastawiona na innowacyjność i działanie. Współpomysłodawczyni portalu HRPolska.pl, który powstał z zamiłowania do branży HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »