| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Podwójna zaliczka na podatek jeszcze przez dwa lata

Podwójna zaliczka na podatek jeszcze przez dwa lata

Dopiero w 2012 roku wejdą w życie przepisy likwidujące obowiązek zapłaty przez przedsiębiorców w grudniu podwójnej zaliczki na podatek dochodowy.

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) i podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Nowe regulacje odsuwają do 2012 roku wejście w życie przepisów likwidujących obowiązek zapłaty w grudniu podwójnej zaliczki na podatek.


Prezydent przyjął ustawę ze zdumieniem, gdyż zmiany korzystne dla przedsiębiorców miały wejść w życie 1 stycznia 2010 roku. Przenosiły one termin wpłacania ostatniej zaliczki odpowiednio na podatek dochodowy od osób prawnych oraz podatek dochodowy od osób fizycznych do 20 dnia pierwszego miesiąca (lub kwartału) następnego roku podatkowego od faktycznie uzyskanego dochodu za grudzień (lub IV kwartał) roku poprzedniego.  


Obecnie podatnik wpłaca ostatnią zaliczkę za rok podatkowy w wysokości zaliczki uiszczanej za listopad (albo odpowiednio za III kwartał) do dnia 20 grudnia tego roku. Odsunięcie w czasie korzystnych dla firm zmian powoduje, że to właśnie podatnicy ponoszą negatywne skutki koniunktury na rynku.


Aby pomóc przedsiębiorcom w trudnej sytuacji ekonomicznej, obowiązek opłacania podwójnej zaliczki w grudniu powinien zostać zlikwidowany jak najszybciej. Firmy nie powinny bowiem ponosić kosztów pokrycia ubytków budżetowych spowodowanych spowolnieniem gospodarczym.

Przepisy odsuwające w czasie korzystne dla przedsiębiorców zmiany zostały opublikowane w Dzienniku Ustaw Nr 201 z 30 listopada 2009 r. i wejdą w życie 15 grudnia.

Alicja Fal

mojafirma.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK