| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Zmiany w kontrolowaniu działalności brokerskiej

Zmiany w kontrolowaniu działalności brokerskiej

7 marca br. zaczęły obowiązywać liczne zmiany w ustawie z 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym (Dz.U. Nr 124, poz. 1154 z późn.zm.). Zostały one wprowadzone przepisami ustawy z 19 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 18, poz. 97).


Przepisy ustawy nowelizującej wprowadzają do ustawy z 22 maja 2003 r. m.in. procedury dotyczące kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność brokerską. Przewidują one, że kontrolę przedsiębiorcy prowadzącego działalność brokerską będzie przeprowadzał zespół inspekcyjny składający się co najmniej z dwóch inspektorów po okazaniu legitymacji służbowej oraz doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli wydanego przez organ nadzoru (Komisja Nadzoru Finansowego). Do zakresu tej kontroli należy sprawdzanie działalności i stanu majątkowego przedsiębiorców oraz stwierdzanie zgodności prowadzonej działalności z prawem oraz uzyskanym zezwoleniem. Czynności kontrolne powinny zostać przeprowadzone w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia rozpoczęcia kontroli.

Kontrola jest przeprowadzana w siedzibie lub w miejscu wykonywania działalności przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność brokerską oraz w godzinach pracy lub w czasie faktycznego wykonywania działalności przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność brokerską. Kontrola lub poszczególne czynności kontrolne, za zgodą kontrolowanego, mogą być przeprowadzane również w siedzibie organu, jeżeli może to usprawnić prowadzenie kontroli.

Ponadto przedsiębiorca prowadzący działalność brokerską powinien zapewnić zespołowi inspekcyjnemu warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzania kontroli. Na przykład podczas kontroli przedsiębiorca powinien zapewnić inspektorom wstęp do wszystkich swoich pomieszczeń, zapewnić wgląd do wszelkich swoich dokumentów oraz wymaganych kopii, odpisów i wyciągów z tych dokumentów, a także zapewnić wgląd do danych zawartych w systemach informatycznych oraz wymaganych kopii lub wyciągów z tych danych, w tym również w formie elektronicznej.

Elżbieta Krysiak

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Eco Carport

Producent i dystrybutor wiat z drewna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »