| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Firma wyśle ZUS RMUA e-mailem

Firma wyśle ZUS RMUA e-mailem

Od 1 stycznia 2009 r. przedsiębiorcy będą mogli wysyłać raporty o wysokości zapłaconych składek drogą elektroniczną.


Już w przyszłym roku pracodawcy będą mogli przekazywać swoim pracownikom druki ZUS RMUA także e-mailem. Senat przyjął bez poprawek ustawę z 17 października 2008 r. o nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Obecnie pracodawcy mają obowiązek przekazywać każdego miesiąca swoim pracownikom raporty ubezpieczeniowe o zapłaconych składkach na druku ZUS RMUA. Od nowego roku pracodawca za zgodą pracownika będzie mógł przekazywać takie informacje także w formie dokumentu elektronicznego. Jednak elektroniczny ZUS RMUA będzie musiał być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Z takiego rozwiązania skorzystają pracodawcy zatrudniający co najmniej pięciu pracowników, którzy do kontaktów z ZUS korzystają z bezpiecznego e-podpisu. Ustawa wejdzie w życie 1 stycznia 2009 r.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Verum Audyt

Audyt. Usługi księgowe. Doradztwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »