| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Firmy wydały 485 mln zł na reklamę zewnętrzną

Firmy wydały 485 mln zł na reklamę zewnętrzną

O 11 proc. więcej wydały w ciągu dziewięciu miesięcy firmy na reklamę zewnętrzną w stosunku do 2007 roku. Sam III kwartał był jednak słabszy.


Nie ma powodów, aby spodziewać się kryzysu rynku reklamowego w 2009 roku. Myślę, że wydatki na reklamę w outdoorze mogą wzrosnąć o 6-7 proc., czyli o tyle, o ile według naszych szacunków wzrosną w tym roku - mówi GP Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

W ten sposób IGRZ koryguje tegoroczne prognozy, które zakładały 15-proc. wzrost rynku w całym roku. Na korektę wpłynął słabszy niż zakładano III kwartał, w którym wydatki - według IGRZ - wzrosły o 4 proc., do 158,6 mln zł. Powód: m.in. wysoka baza z 2007 roku (wydatki na outdoor w związku z wyborami do parlamentu).

Zdaniem IGRZ na wyniki wpłynęły też zmiany na rynku nośników, których część, w wyniku decyzji administracyjnych, musiała zostać zdemontowana. Druga przyczyna to przesunięcia pieniędzy na sektory, których Izba nie szacuje (np. wielkie powierzchnie ekspozycyjne).

- Na wyniki wpłynęła sytuacja gospodarcza: oszczędności w niektórych sektorach, jak żywność, rozrywka i kultura, motoryzacja i transport - mówi Lech Kaczoń.

W sumie w ciągu dziewięciu miesięcy firmy na reklamę zewnętrzną wydały o 11 proc. więcej w stosunku do 2007 roku.

Szybciej w III kwartale rosły wydatki na reklamę tranzytową, czyli na środkach komunikacji miejskiej. Firmy wydały o 7 proc. więcej, czyli 11,6 mln zł, ale w stosunku do trzech kwartałów 2007 r. tegoroczne wydatki były wyższe zaledwie o 0,5 proc. i wyniosły 29,5 mln zł.

- Zakładając stosunkowo optymistyczne prognozy firm na IV kwartał bieżącego roku, należy przyjąć, że wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej pozostanie na poziomie roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę uwarunkowania jej rozwoju, świadczy to o zachowaniu jej atrakcyjności w kolejnym roku - uważa Lech Kaczoń.

Wydatki branż na reklamę zewnętrzną

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

TECE Sp. z o.o.

Producent i dystrybutor produktów w zakresie techniki sanitarnej i grzewczej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »