REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy wydały 485 mln zł na reklamę zewnętrzną

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

O 11 proc. więcej wydały w ciągu dziewięciu miesięcy firmy na reklamę zewnętrzną w stosunku do 2007 roku. Sam III kwartał był jednak słabszy.

Nie ma powodów, aby spodziewać się kryzysu rynku reklamowego w 2009 roku. Myślę, że wydatki na reklamę w outdoorze mogą wzrosnąć o 6-7 proc., czyli o tyle, o ile według naszych szacunków wzrosną w tym roku - mówi GP Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

REKLAMA

W ten sposób IGRZ koryguje tegoroczne prognozy, które zakładały 15-proc. wzrost rynku w całym roku. Na korektę wpłynął słabszy niż zakładano III kwartał, w którym wydatki - według IGRZ - wzrosły o 4 proc., do 158,6 mln zł. Powód: m.in. wysoka baza z 2007 roku (wydatki na outdoor w związku z wyborami do parlamentu).

Zdaniem IGRZ na wyniki wpłynęły też zmiany na rynku nośników, których część, w wyniku decyzji administracyjnych, musiała zostać zdemontowana. Druga przyczyna to przesunięcia pieniędzy na sektory, których Izba nie szacuje (np. wielkie powierzchnie ekspozycyjne).

- Na wyniki wpłynęła sytuacja gospodarcza: oszczędności w niektórych sektorach, jak żywność, rozrywka i kultura, motoryzacja i transport - mówi Lech Kaczoń.

W sumie w ciągu dziewięciu miesięcy firmy na reklamę zewnętrzną wydały o 11 proc. więcej w stosunku do 2007 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Szybciej w III kwartale rosły wydatki na reklamę tranzytową, czyli na środkach komunikacji miejskiej. Firmy wydały o 7 proc. więcej, czyli 11,6 mln zł, ale w stosunku do trzech kwartałów 2007 r. tegoroczne wydatki były wyższe zaledwie o 0,5 proc. i wyniosły 29,5 mln zł.

- Zakładając stosunkowo optymistyczne prognozy firm na IV kwartał bieżącego roku, należy przyjąć, że wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej pozostanie na poziomie roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę uwarunkowania jej rozwoju, świadczy to o zachowaniu jej atrakcyjności w kolejnym roku - uważa Lech Kaczoń.

Wydatki branż na reklamę zewnętrzną

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA