| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Informacja nie tylko na opakowaniu

Informacja nie tylko na opakowaniu

Informacje o firmie i adresie przedsiębiorcy mogą być dostarczane konsumentowi w inny sposób niż przez zamieszczenie na etykiecie, instrukcji lub opakowaniu towaru.


ZMIANA PRAWA

Nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która weszła w życie 20 września, zmieniła zasady oznaczania towarów sprowadzanych przez przedsiębiorców do Polski. Do tej pory przedsiębiorca musiał zamieszczać na ich opakowaniu, etykiecie lub instrukcji informację w języku polskim, określającą firmę, adres umożliwiający identyfikację towaru.

Taki sposób oznaczania towarów szwedzkie Centrum Solvit uznało za naruszenie przepisów wspólnotowych i zasady swobodnego przepływu towarów. Podobne stanowisko zajęła Komisja Europejska.

Znowelizowany przepis dopuszcza więc jeszcze inne niż dotychczasowe sposoby zamieszczania informacji w języku polskim o firmie i adresie przedsiębiorcy oraz umożliwiających identyfikację towaru. Mają to być sposoby zwyczajowo przyjęte, pod warunkiem że skutecznie dotrą do konsumenta.

MAŁGORZATA PIASECKA-SOBKIEWICZ

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP
Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

INDOS SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »