| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Dla sprzedaży bezpośredniej ratunkiem staje się internet

Dla sprzedaży bezpośredniej ratunkiem staje się internet

W 2007 roku wartość rynku sprzedaży bezpośredniej wzrosła tylko o 5 proc., do 2 mld zł. W tym samym czasie obroty w całym handlu spożywczym wzrosły aż o prawie 15 proc.


Firmy specjalizujące się w sprzedaży bezpośredniej ratunku szukają w internecie. W Amwayu już ponad 84 proc. zamówień składanych jest za pośrednictwem sieci. To jest główna przyczyna wzrostu przychodów tej firmy w ubiegłym roku o 25 proc. - do 132 mln zł.

- Firmy sprzedaży bezpośredniej nie staną się klasycznymi sklepami internetowymi - twierdzi jednak Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Zwykle pierwszy kontakt z kupującym nadal jest bezpośredni. Klient musi też sprawdzić wszystkie nowe produkty.

- Trudno sobie wyobrazić kupno perfum czy kremu bez fizycznego kontaktu z produktem - mówi Mirosław Luboń.

Sprzedaż za pośrednictwem internetu jest bardzo wygodna: zarówno dla sprzedawcy, jak i dla kupującego. Jeśli kupowany jest kolejny produkt, to bezpośredni kontakt z reprezentantem nie jest już konieczny. Zupełnie inne podejście mają sprzedawcy sprzętu AGD.

- Nasza strona internetowa służy tylko temu, by uwiarygodnić sprzedawcę i firmę - mówi Maciej Waszczyk, wiceprezes DLF. Sprzęt AGD, w przeciwieństwie do kosmetyków, nadal sprzedaje przede wszystkim dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientem. DLF może się pochwalić 70-proc. wzrostem sprzedaży w 2007 roku, a prognozy na ten rok są jeszcze lepsze.

- Tylko sprzedawcy kosmetyków szukają szczęścia w internecie - mówi prezes Waszczyk.

Od kilku lat udział sprzedaży bezpośredniej w polskim handlu oscyluje niezmiennie wokół 0,5 proc. Tradycyjnie od akwizytorów najwięcej kupujemy kosmetyków - w tym wypadku udział w sprzedaży bezpośredniej w całym rynku wynosi ok. 7-8 proc. - w USA aż 40 proc.

- Sprzedaż bezpośrednia w najbliższych latach wzrośnie do ok. 2-3 proc. polskiego rynku - prognozuje Mirosław Luboń.

Roman Grzyb

roman.grzyb@infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP
CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK