| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Biegły rewident nie będzie musiał wyceniać aportu

Biegły rewident nie będzie musiał wyceniać aportu

Wnoszenie aportów do spółek prawa handlowego będzie możliwe bez konieczności ich wyceniania przez biegłych rewidentów.


zmiana prawA

Dzisiaj w Sejmie odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu nowelizacji kodeksu spółek handlowych. Proponowane przez rząd przepisy upraszczają rozwiązania dotyczące kapitału zakładowego, wzmacniają konkurencyjność spółek. Projekt przewiduje, że zarząd spółki kapitałowej będzie mógł odstąpić od badania przez biegłego rewidenta wkładów niepieniężnych, np. zbywalnych papierów wartościowych oraz innych aktywów. Wkłady niepieniężne muszą być jednak poddane badaniu przez biegłego rewidenta wówczas, gdy uchwała o warunkowym podwyższeniu kapitału zakładowego przewiduje obejmowanie akcji w zamian za nie.

W projekcie zaproponowano, że spółka będzie mogła finansować nabycie lub objęcie emitowanych przez nią akcji, udzielając pożyczek, dokonując zaliczkowych wypłat lub ustanawiając odpowiednie zabezpieczenia. Nabycie lub objęcie powinno następować za godziwą cenę i pod warunkiem utworzenia wcześniej na ten cel kapitału rezerwowego. Kapitał ten ma charakter nienaruszalny. Nie może zostać przeznaczony na wypłaty na rzecz akcjonariuszy ani na inny cel. Cała procedura możliwa jest na podstawie i w granicach określonych we wcześniej podjętej uchwale walnego zgromadzenia. Podstawą tej uchwały jest pisemne sprawozdanie zarządu, w którym będą określone przyczyny, cel i warunki finansowania, interes spółki, oraz wpływ finansowania na ryzyko w zakresie płynności finansowej i wypłacalności spółki. Określa się w nim również cenę nabycia lub objęcia akcji spółki z uzasadnieniem, że jest godziwa.

MAŁGORZATA PIASECKA-SOBKIEWICZ

malgorzata.piasecka@infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK