| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > W urzędach pracy powstaną portale internetowe i call center

W urzędach pracy powstaną portale internetowe i call center

We wszystkich urzędach pracy na Podlasiu bezrobotni mogą kontaktować się telefonicznie z konsultantem i zostawić ofertę zatrudnienia w portalu internetowym. Takie rozwiązanie ma zostać wprowadzone w całej Polsce.


Rząd chce ułatwić bezrobotnym szukanie pracy, a firmom pracowników za pomocą telefonu i internetu. To efekt dobrych rezultatów pilotażu realizowanego w 14 urzędach pracy w województwie podlaskim. Bezrobotni i pracodawcy mogą telefonicznie lub za pomocą portalu internetowego szukać pracy lub pracowników.

- Chcemy, żeby urzędy pracy w całej Polsce stosowały call center i interaktywne strony internetowe - mówi Czesława Ostrowska, wiceminister pracy i polityki społecznej.

Bezrobotni z województwa podlaskiego dowiadują się o ofertach pracy nie wychodząc z domu. Mogą codziennie zadzwonić do urzędu pracy między 8 a 15 pod bezpłatny numer telefonu 9510 i po podaniu własnego numeru PIN uzyskać połączenie z konsultantem. Z kolei pracodawcy mogą w urzędzie pracy - pod numerem 9524 - poznać oferty zgłoszone przez bezrobotnych.

Bezrobotny dzwoniąc do call center łączy się z konsultantem zatrudnionym w urzędzie pracy, w którym jest zarejestrowany. Jeśli wszystkie linie są zajęte, zostaje połączony z innym urzędem w województwie. Na przykład z Białegostoku zostaje przekierowany do Sokółki. Tam konsultant dysponuje ofertami z całego województwa, także z Białegostoku. Aneta Wasiluk z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku mówi, ze bezrobotni są zainteresowani głównie ofertami pracy i sposobami jej poszukiwania (ok. 70 proc. połączeń), szkoleniami i innymi usługami doradczymi, np. zakładaniem działalności gospodarczej, stażami, doradztwem zawodowym.

- Od listopada do 21 stycznia w całym województwie było 3,5 tys. połączeń od bezrobotnych i 600 połączeń od pracodawców. Średni czas rozmowy wyniósł 25 minut - mówi Aneta Wasiluk.

Bezrobotny lub pracodawca mogą też korzystać z portalu internetowego (www.up.podlasie.gov.pl), na którym znajdują się wszystkie oferty pracy z województwa podlaskiego. Bezrobotny loguje się w portalu przy pomocy tego samego numeru PIN, który służy do połączeń telefonicznych. Może tam umieścić ofertę podjęcia pracy i swoje CV. Firmy w portalu zostawiają informację, jakich pracowników poszukują. Nie mają dostępu do danych osobowych bezrobotnych, znają jednak ich kwalifikacje i ukończone kursy.

- Pracodawca kontaktuje się z administratorem portalu, jeśli jest zainteresowany konkretną ofertą. Dane firmy są przekazywane bezrobotnemu, który, jeśli chce, kontaktuje się z pracodawcą - zauważa Katarzyna Gaweł, konsultantka z Urzędu Pracy w Białymstoku.

Aneta Wasiluk mówi, że w ciągu dnia portal odwiedza prawie 1 tys. osób, a jest w nim zarejestrowanych około 2 tys. bezrobotnych i około 100 firm.

PaweŁ Jakubczak

pawel.jakubczak@infor.pl

OPINIA

BARBARA WACŁAWSKA

dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku

Call center i interaktywny internet przyniosły bardzo dobre rezultaty. To świetny pomysł na aktywizację bezrobotnych. Jest coraz więcej telefonów od bezrobotnych i pracodawców poszukujących pracy lub pracowników. Portal internetowy jest coraz częściej odwiedzany. Niewykluczone, że w najbliższym czasie będziemy musieli pomyśleć o dodatkowych etatach dla konsultantów. Obecnie mamy ich pięciu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Łomozik

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »