| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > W urzędach pracy powstaną portale internetowe i call center

W urzędach pracy powstaną portale internetowe i call center

We wszystkich urzędach pracy na Podlasiu bezrobotni mogą kontaktować się telefonicznie z konsultantem i zostawić ofertę zatrudnienia w portalu internetowym. Takie rozwiązanie ma zostać wprowadzone w całej Polsce.


Rząd chce ułatwić bezrobotnym szukanie pracy, a firmom pracowników za pomocą telefonu i internetu. To efekt dobrych rezultatów pilotażu realizowanego w 14 urzędach pracy w województwie podlaskim. Bezrobotni i pracodawcy mogą telefonicznie lub za pomocą portalu internetowego szukać pracy lub pracowników.

- Chcemy, żeby urzędy pracy w całej Polsce stosowały call center i interaktywne strony internetowe - mówi Czesława Ostrowska, wiceminister pracy i polityki społecznej.

Bezrobotni z województwa podlaskiego dowiadują się o ofertach pracy nie wychodząc z domu. Mogą codziennie zadzwonić do urzędu pracy między 8 a 15 pod bezpłatny numer telefonu 9510 i po podaniu własnego numeru PIN uzyskać połączenie z konsultantem. Z kolei pracodawcy mogą w urzędzie pracy - pod numerem 9524 - poznać oferty zgłoszone przez bezrobotnych.

Bezrobotny dzwoniąc do call center łączy się z konsultantem zatrudnionym w urzędzie pracy, w którym jest zarejestrowany. Jeśli wszystkie linie są zajęte, zostaje połączony z innym urzędem w województwie. Na przykład z Białegostoku zostaje przekierowany do Sokółki. Tam konsultant dysponuje ofertami z całego województwa, także z Białegostoku. Aneta Wasiluk z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku mówi, ze bezrobotni są zainteresowani głównie ofertami pracy i sposobami jej poszukiwania (ok. 70 proc. połączeń), szkoleniami i innymi usługami doradczymi, np. zakładaniem działalności gospodarczej, stażami, doradztwem zawodowym.

- Od listopada do 21 stycznia w całym województwie było 3,5 tys. połączeń od bezrobotnych i 600 połączeń od pracodawców. Średni czas rozmowy wyniósł 25 minut - mówi Aneta Wasiluk.

Bezrobotny lub pracodawca mogą też korzystać z portalu internetowego (www.up.podlasie.gov.pl), na którym znajdują się wszystkie oferty pracy z województwa podlaskiego. Bezrobotny loguje się w portalu przy pomocy tego samego numeru PIN, który służy do połączeń telefonicznych. Może tam umieścić ofertę podjęcia pracy i swoje CV. Firmy w portalu zostawiają informację, jakich pracowników poszukują. Nie mają dostępu do danych osobowych bezrobotnych, znają jednak ich kwalifikacje i ukończone kursy.

- Pracodawca kontaktuje się z administratorem portalu, jeśli jest zainteresowany konkretną ofertą. Dane firmy są przekazywane bezrobotnemu, który, jeśli chce, kontaktuje się z pracodawcą - zauważa Katarzyna Gaweł, konsultantka z Urzędu Pracy w Białymstoku.

Aneta Wasiluk mówi, że w ciągu dnia portal odwiedza prawie 1 tys. osób, a jest w nim zarejestrowanych około 2 tys. bezrobotnych i około 100 firm.

PaweŁ Jakubczak

pawel.jakubczak@infor.pl

OPINIA

BARBARA WACŁAWSKA

dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku

Call center i interaktywny internet przyniosły bardzo dobre rezultaty. To świetny pomysł na aktywizację bezrobotnych. Jest coraz więcej telefonów od bezrobotnych i pracodawców poszukujących pracy lub pracowników. Portal internetowy jest coraz częściej odwiedzany. Niewykluczone, że w najbliższym czasie będziemy musieli pomyśleć o dodatkowych etatach dla konsultantów. Obecnie mamy ich pięciu.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP
Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna GHMW – Gach, Hulist, Prawdzic Łaszcz – Radcowie Prawni spółka partnerska

Kancelaria świadczy kompleksowe usługi prawne związane z bieżącą obsługą przedsiębiorców (głównie spółek handlowych).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »