| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Do wniosku trzeba dołączyć kwestionariusz samooceny

Do wniosku trzeba dołączyć kwestionariusz samooceny

Przedsiębiorcy, którzy będą ubiegać się o certyfikat upoważnionego podmiotu gospodarczego, muszą dołączyć do wniosku kwestionariusz samooceny firmy.

zmiana prawa

 

Przepisy o upoważnionym podmiocie gospodarczym (AEO), które przewidują ułatwienia celne dla przedsiębiorców, wchodzą w życie 1 stycznia 2008 r. W programie pilotażowym, którego zadaniem było przygotowanie celników do stosowania przepisów o statusie AEO, wzięło udział kilka izb celnych i zainteresowani przedsiębiorcy. Zdaniem Agaty Grajdy z departamentu polityki celnej Ministerstwa Finansów program pokazał dużą przydatność kwestionariusza i wytycznych opublikowanych na stronie internetowej MF.

 

- Pozostaną one podstawą badania warunków i kryteriów, jakie muszą spełnić przedsiębiorstwa ubiegające się o status AEO - mówi Agata Grajda.

Według naszej rozmówczyni prawdopodobnie zmieni się moment składania kwestionariusza. Aplikacja ta, która jest w pewnym sensie sposobem samooceny przedsiębiorstwa, ma być składana razem z wnioskiem. Wypełnienie kwestionariusza nie powinno być problemem. Przedsiębiorca wypełnia go w takim zakresie, w jakim posiada wiedzę i zrozumienie.

- Niewypełnienie jakiegoś pola nie będzie jednak oznaczało odrzucenia wniosku - zapewnia Agata Grajda.

Jacek Kołodziejczak, główny specjalista do spraw celnych we wrocławskiej firmie Toya, która uczestniczyła w pilotażu, nie miał zastrzeżeń co do jasności kryteriów kontroli. Zwrócił jednak uwagę, że kwestia badania bezpieczeństwa funkcjonowania przedsiębiorstwa przez organy celne nie dotyczy tylko i wyłącznie bezpieczeństwa fizycznego, czyli np. infrastruktury, ale również bezpieczeństwa obrotu towarowego, z czego nie wszyscy zdają sobie jeszcze sprawę.

To drugie związane jest z prawidłowym i terminowym wywiązywaniem się z obowiązków fiskalnych.

- Nie do końca zrozumiałe są jednak niektóre szczegółowe obszary związane z audytem, takie np. jak określenie planu szkolenia załogi w zakresie świadomości bezpieczeństwa. Brakuje mi konspektu zagadnień, jakie powinienem przedstawić pracownikom przedsiębiorstwa w tym zakresie - przyznał Jacek Kołodziejczak.

stycznia 2008 r. wchodzą w życie przepisy o upoważnionym podmiocie gospodarczym

PRZEMYSŁAW MOLIK

przemyslaw.molik@infor.pl

 
reklama

Autor:

Źródło:

GP

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Mazurkiewicz

Partner – Senior Executive Search Consultant HRK S.A. /IRC Global Executive Search Partners posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, m.in. w branży finansowej i branży doradztwa personalnego. W latach 1998-2004 pracował dla szwajcarskich firm ubezpieczeniowych, m.in. na stanowiskach dyrektora regionalnego oraz dyrektora ds. rozwoju i szkoleń. Jako dyrektor departamentu szkoleń w dużej międzynarodowej organizacji stworzył i rozwinął system szkoleń dla kilku tysięcy przedstawicieli handlowych. Certyfikowany trener Insights Discovery. W swojej pracy zawodowej przeprowadził ponad 150 warsztatów z zakresu komunikacji, zarządzania, negocjacji i technik sprzedaży. W 2006 roku został partnerem zarządzającym HRK Financial Markets w HRK S.A. gdzie stworzył od podstaw zespół specjalizujący się w projektach rekrutacyjnych skierowanych do instytucji finansowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku kapitałowego, od tego czasu miał okazję pracować dla ponad 120 klientów. Obecnie w HRK pozyskuje kandydatów na wysokie stanowiska dla wielu renomowanych instytucji finansowych i korporacji międzynarodowych oraz koordynuje realizację procesów rekrutacyjnych na stanowiska menedżerskie i eksperckie w obszarach: Banking & Insurance, Leasing & Financial Services, Legal & Profesional Services, FINANCE, SSC, BPO, HR, FMCG, RETAIL. Odpowiada za relacje z międzynarodową siecią IRC Global Executive Search Partners, nadzoruje Marketing, PR i innowacje.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »