| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Usługi bankowe pod specjalnym nadzorem

Usługi bankowe pod specjalnym nadzorem

Rada Ministrów przyjęła wczoraj strategię ochrony konsumenckiej na lata 2007 - 2009, która przewiduje rozwój internetowego i pozasądowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich.


Przyjęty przez rząd dokument Strategia Polityki Konsumenckiej kładzie nacisk na analizy wzorców umownych dotyczących przede wszystkim usług bankowych, w tym e-money, przewozów lotniczych i kolejowych, usług telekomunikacyjnych i medialnych (szczególnie poczty elektronicznej). Pod szczególnym nadzorem będą też usługi świadczone przez operatorów telewizji kablowej, sklepy internetowe oraz portale aukcyjne.

Prawo analizowania wzorców umownych przysługuje prezesowi UOKiK. Tylko w ubiegłym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadził 469 postępowań dotyczących stosowania niedozwolonych postanowień umownych. 163 skontrolowanych przedsiębiorców dobrowolnie dostosowało się do zaleceń UOKiK i wykreśliło albo zmieniło kwestionowane klauzule. UOKiK skierował też 31 pozwów do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Strategia przewiduje popularyzowanie formy pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, które są tanim i skutecznym środkiem, oraz utworzenie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Ułatwieniem dla konsumentów w dochodzeniu swoich roszczeń byłoby wprowadzenie, na wzór amerykański, możliwości zbiorowego wystąpienia we wspólnym interesie.

Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »