| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Usługi bankowe pod specjalnym nadzorem

Usługi bankowe pod specjalnym nadzorem

Rada Ministrów przyjęła wczoraj strategię ochrony konsumenckiej na lata 2007 - 2009, która przewiduje rozwój internetowego i pozasądowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich.


Przyjęty przez rząd dokument Strategia Polityki Konsumenckiej kładzie nacisk na analizy wzorców umownych dotyczących przede wszystkim usług bankowych, w tym e-money, przewozów lotniczych i kolejowych, usług telekomunikacyjnych i medialnych (szczególnie poczty elektronicznej). Pod szczególnym nadzorem będą też usługi świadczone przez operatorów telewizji kablowej, sklepy internetowe oraz portale aukcyjne.

Prawo analizowania wzorców umownych przysługuje prezesowi UOKiK. Tylko w ubiegłym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadził 469 postępowań dotyczących stosowania niedozwolonych postanowień umownych. 163 skontrolowanych przedsiębiorców dobrowolnie dostosowało się do zaleceń UOKiK i wykreśliło albo zmieniło kwestionowane klauzule. UOKiK skierował też 31 pozwów do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Strategia przewiduje popularyzowanie formy pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, które są tanim i skutecznym środkiem, oraz utworzenie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Ułatwieniem dla konsumentów w dochodzeniu swoich roszczeń byłoby wprowadzenie, na wzór amerykański, możliwości zbiorowego wystąpienia we wspólnym interesie.

Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bobkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »