| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > 2,1 mld zł na reklamę w IV kwartale

2,1 mld zł na reklamę w IV kwartale

Aż 4,5 mld zł wydały po trzech kwartałach firmy na reklamę w mediach. To o 14,7 proc. więcej niż rok temu. W ostatnim kwartale roku do mediów popłynie jeszcze 2,1 mld zł.


Telekomy, banki i producenci kosmetyków - wydatki promocyjne firm z tych branż w dużej mierze przyczyniły się do 14,7- -proc. wzrostu wartości rynku reklamy po trzech kwartałach - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink. Średnio wydały one bowiem o 20 proc. więcej niż rok temu, dzięki czemu po trzech kwartałach wartość rynku reklamy urosła do 4,5 mld zł.

Jednak to w IV kwartale firmy przeznaczą na reklamę najwięcej - aż 2,1 mld zł. Wartość całego rynku reklamy na koniec roku, według CR Media Consulting, wynieść ma bowiem ponad 6,6 mld zł.

Jak szacuje Starlink, najdynamiczniej rosną wydatki firm na reklamę internetową. Po trzech kwartałach wzrosły one o 40,3 proc. do 211 mln zł.

- Inwestycje w tym medium zwiększyły wszystkie sektory: telekomunikacja, motoryzacja, transport, żywność oraz finanse i bankowość średnio o około 51 proc. - mówi Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink.

Dzięki temu udział internetu w całym rynku reklamy wzrósł już do 4,7 proc., a do końca roku wyniesie 5 proc. O 20,3 proc. firmy zwiększyły wydatki na reklamę w kinach, 16,4 proc. w outdoorze, a o 16,2 - w telewizjach. Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (+2,7 proc.), magazynach (+4,2 proc.) i radiu (+6 proc.).

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP
Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Padała

Instruktorka nauki jazdy kat.B z uprawnieniami egzaminatora

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »