| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Nowy portal z danymi o firmach

Nowy portal z danymi o firmach

InfoData uruchomiła w Polsce nowy portal poświęcony informacji gospodarczej o firmach działających na rynku polskim i zagranicznych.


Przed podpisaniem kontraktu z kontrahentem warto sprawdzić jego wiarygodność za pośrednictwem wywiadowni gospodarczych. Najczęściej oferują one swoim klientom bezpośredni dostęp on-line do informacji gospodarczych o firmach. Działalność rozpoczął właśnie nowy portal poświęcony informacji gospodarczej o firmach działających na rynku polskim i zagranicznych, który uruchomiła InfoData.


- Wymiana informacji o rzetelności i wypłacalności konkretnego przedsiębiorcy oraz o jego kondycji finansowej najlepiej chroni firmę przed niewypłacalnością kontrahenta - uważa Zbigniew Szklarczyk, członek zarządu InfoData.


Jego zdaniem, dzięki analizie procesów ekonomicznych zachodzących w badanej firmie można ocenić jej profil, możliwości rozwojowe oraz ryzyko handlowe występujące przy zawieraniu z nią umów.


Aby zmniejszyć ryzyko w obrocie gospodarczym, przedsiębiorca może skorzystać z raportów handlowych o kontrahencie, monitoringu branży, sektora rynku, grupy firm albo tylko jednej firmy, nawet z listy marketingowej. Raport handlowy obejmuje przede wszystkim zestawienia finansowe na temat bilansu firmy, rachunku zysków i strat. Aby go przygotować, wywiadownie badają sprawozdania finansowe przedsiębiorcy, ustalają, czy zawsze płacił swoje zobowiązania w terminie oraz w jaki sposób wywiązywał się z obowiązków dostawcy lub odbiorcy.


- Dzięki analizie procesów ekonomicznych zachodzących w firmie możliwa jest ocena jej obecnych możliwości rozwojowych - twierdzi Zbigniew Dołowy, dyrektor handlowy InfoData. Klient, który kupił raport o firmie, może jeszcze dodatkowo prosić o monitoringowanie jej albo całej branży, w której ona działa.


- W ten sposób unika się ryzyka w kontaktach z konkretną firmą, bo na przykład nie udziela się jej kredytu kupieckiego, przyznaje go w niższej wysokości albo z krótszym terminem spłaty - tłumaczy Zbigniew Dołowy.


Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz

malgorzata.piasecka@infor.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Melonet

Agencja SEM zajmująca się marketingiem w Internecie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »