| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Rekomendacje ważne w dniu wydania

Rekomendacje ważne w dniu wydania

Im większy portfel, tym łatwiejszy dostęp do rekomendacji. Jednak tylko raporty renomowanych biur mają istotny wpływ na kursy ocenianych spółek.


Inną niedogodnością dla drobnych inwestorów są opóźnienia w publikacji rekomendacji. Biura maklerskie przedstawiają swoje rekomendacje za darmo najczęściej dopiero po kilku dniach od ich wydania. Sporo jest też różnic w ocenach analityków. Najlepiej więc oszacować samemu średnią z wycen ekspertów. Takie dysproporcje widać na przykładzie Agory, dla której w ostatniej rekomendacji KBC Securities zaleca sprzedaj i wyznacza cenę docelową na 41,70 zł, DI BRE rekomenduje trzymaj i 52,20 zł (najwyższa cena docelowa na rynku), Wood zaleca sprzedaj i 35 zł, Citigroup - trzymaj i 45,80 zł, a BZ WBK 33 zł i nie doważaj (wskazuje na oczekiwaną stopę zwrotu z inwestycji w dany walor, wynoszącą mniej niż 5 proc. stopy zwrotu z inwestycji w indeks WIG20 na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy).


JAK CZYTAĆ REKOMENDACJE BIUR MAKLERSKICH

Słownik pojęć:*

kupuj - akcje posiadają co najmniej 15-proc. potencjał wzrostu

akumuluj - akcje mają potencjał wzrostu nie większy niż 15 proc.

neutralnie - oczekiwanie względnie stabilnych notowań spółki

redukuj - akcje posiadają potencjał spadku do 15 proc.

sprzedaj - papiery mogą potanieć co najmniej 15 proc.

* przykładowe wagi rekomendacji, biura maklerskie mogą przyjmować różne procentowo potencjały wzrostów lub spadków.


TERMIN ODTAJNIENIA

Kiedy biura maklerskie ujawniają rekomendacje

DI BRE - po czterech sesjach

DM BZ WBK - po tygodniu

DM PKO BP - po dwóch dniach

KBC Securities - po tygodniu

CDM Pekao - po trzech dniach


MaŁgorzata Kwiatkowska

Wojciech Iwaniuk

gp@infor.pl

 
reklama

Polecamy artykuły

Autorzy:

Źródło:

GP
Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marzena Dobrowolska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »