| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Zapłata znakami do końca 2008 roku

Zapłata znakami do końca 2008 roku

Podatnicy będą mogli uiszczać opłatę skarbową przy użyciu znaków skarbowych do końca 2008 roku.


ZMIANA PRAWA


Sejm uchwalił wczoraj nowelizację ustawy o opłacie skarbowej. Przyjęta ustawa umożliwia podatnikom wykorzystanie posiadanych zapasów znaków skarbowych do 31 grudnia 2008 r. Początkowo projekt nowelizacji przewidywał przywrócenie znaków do końca 2007 roku, jednak dzięki poselskiej poprawce podatnicy będą mogli dokonywać opłaty znakami rok dłużej.


Przypomnijmy, że w efekcie likwidacji znaków opłaty z dniem 1 stycznia 2007 r. wielu podatników nie mogło wykorzystać zakupionych znaków opłaty skarbowej we wskazanym terminie ani nie miało możliwości ich zwrotu. Z uwagi na poniesione przez podatników koszty oraz fakt, że wydatki związane z zakupem znaków zasiliły budżety gmin, resort finansów podjął decyzję o przywróceniu znaków skarbowych. Po wejściu w życie ustawy podatnicy będą uiszczali opłatę przy użyciu znaków skarbowych na takiej samej zasadzie jak przed ich likwidacją.


Uchwalona nowelizacja wprowadza także nowe wyłączenie z obowiązku uiszczania opłaty.


Zgodnie z przyjętym przez posłów rozwiązaniem, opłacie skarbowej nie będzie podlegało dokonanie czynności urzędowej lub wydanie zaświadczenia, w przypadku gdy dokonanie tej czynności lub wydanie zaświadczenia następuje na podstawie zgłoszenia lub na wniosek, które przekazane zostały za pośrednictwem polskiego konsula albo jeżeli doręczenie dokumentu potwierdzającego dokonanie czynności urzędowej lub zaświadczenia dokonywane jest za pośrednictwem polskiego konsula, za pobraniem opłaty konsularnej.


Nowelizacja trafi teraz do Senatu. Ustawa ma wejść w życie po upływie siedmiu dni od jej ogłoszenia.


MAGDALENA MAJKOWSKA

magdalena.majkowska@infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP
CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK