| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Bez sprawozdań nie będzie dopłat

Bez sprawozdań nie będzie dopłat

Przedsiębiorcy prowadzący stacje demontażu muszą pamiętać o złożeniu sprawozdania do połowy lutego. Jeśli nie zdążą w tym terminie, stracą szansę na dopłatę.


Stacje demontażu pojazdów muszą do 15 lutego 2007 r. przedstawić sprawozdanie z osiągniętych w ubiegłym roku efektów recyklingu i odzysku. Dane tego rodzaju należy przesłać do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Te podmioty, które osiągną 95 proc. odzysku substancji, materiałów lub energii w stosunku do masy pojazdów przyjętych do złomowania oraz 85 proc. poziomu recyklingu, mogą liczyć na dopłaty do swojej działalności. Dla samochodów wyprodukowanych przed 1 stycznia 1980 r. poziomy odzysku i recyklingu są niższe i wynoszą odpowiednio 75 i 70 proc.



Aby liczyć na pieniądze przeznaczone na demontaż samochodów, trzeba jeszcze do 31 marca złożyć wniosek o taką dopłatę. Natomiast do 30 kwietnia NFOŚiGW zamieści na swojej stronie internetowej listę przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu, uprawnionych do otrzymania dopłat. Fundusz po rozpatrzeniu wniosków dokona podziału środków i do 31 maja przekaże je na konta poszczególnych przedsiębiorców.



Środki na dopłaty do demontażu pochodzą z opłat za sprowadzanie pojazdów do Polski. Zgodnie z ustawą o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji od początku 2006 roku każdy pojazd wprowadzony na polski rynek obciążony jest opłatą w wysokości 500 zł, którą uiszcza się na odrębny rachunek bankowy NFOŚiGW. Dowód tej wpłaty jest niezbędny przy rejestracji pojazdu. Natomiast podmioty, które sprowadzają więcej niż 1000 aut, muszą zapewnić punkty zbiórki i stacje demontażu starych pojazdów.



Z kolei zgodnie z rozporządzeniem w sprawie szczegółowych warunków przeznaczania wpływów pochodzących z opłat recyklingowych, 50 proc. środków ma być przeznaczone na dopłaty do demontażu pojazdów. Działania inwestycyjne w zakresie demontażu, gospodarowania odpadami i zbiórki pojazdów mają być pokryte z 30 proc. wpływów. Natomiast 20 proc. zgromadzonych środków zostanie skierowanych na dofinansowanie gmin w zakresie zbierania porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji.



PODSTAWA PRAWNA 


- Ustawa z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. z 2005 r. nr 25, poz. 2002). 


- Rozporządzenie Rady Ministrów z 31 maja 2006 r. w sprawie szczegółowych warunków przeznaczania wpływów pochodzących z opłat w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. nr 108, poz. 739).



Łukasz Kuligowski

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Polak

Ekspert

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »