| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Firmom opłaca się sponsorowanie kultury

Firmom opłaca się sponsorowanie kultury

Renowacja zabytków, festyny, projekcje filmowe - na to, zdaniem większości badanych, sponsorzy powinni wydawać pieniądze - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Z danych przygotowanych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że najwięcej Polaków uważa, iż sponsorzy powinni wydawać pieniądze na renowację zabytków. Sądzi tak 36,2 proc. wszystkich zapytanych, 38,4 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą, a nawet 35,4 proc. ludzi, którzy przyznają, że kulturą i sztuką w ogóle się nie interesują. Można zatem mieć pewność, że spora część z nich będzie miała dobre zdanie o firmie, której logo zobaczy przy informacji, że wspiera ona na przykład remont kamienicy.

Firmom zastanawiającym się nad sponsoringiem powinny też dać do myślenia kolejne oczekiwania badanych. Aż 30,8 proc. z nich uważa, że firmy powinny sponsorować pikniki i festyny, które rocznie przyciągają setki tysięcy osób. Taką formę wydawania pieniędzy przez sponsorów popiera 29,5 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą i aż 31,3 proc. tych, których kultura i sztuka nie interesuje.

Trzecią, najchętniej widzianą przez badanych formą sponsoringu jest pomoc organizatorom projekcji filmowych. Opowiada się za nią blisko jedna czwarta badanych. Imprezy tego typu są jednak w niewielkim stopniu znane przez badanych (patrz tekst o sponsoringu festiwali filmowych). Dlatego też niewielki z nich pożytek dla tych firm, które chciałyby dać się poznać przy tej okazji szerszej publiczności.

Poparciem około 13 proc. wszystkich badanych cieszą się też sponsorzy wspomagający m.in. wystawy w galerii, dyskoteki i imprezy taneczne. Spośród zainteresowanych kulturą, aż 35,4 proc. jest za sponsorowaniem spektakli teatralnych, a 27 proc. za koncertami muzyki klasycznej. Z kolei 19,9 proc. popiera finansowanie wystaw w galeriach.

Natomiast niewielkim poparciem (około 8 proc.) cieszy się wspieranie przez sponsorów koncertów rockowych, koncertów hip-hopowych lub koncertów jazzowych. Nie musi to jednak odstraszać firm od wykładania pieniędzy na tego typu imprezy.

Tegoroczny Festiwal Jazz na Starówce sponsoruje Plus GSM, a imprezę odwiedzają co sobotę tłumy ludzi. Z kolei koncerty rockowe przyciągają młodzież i ludzi w wieku 35-40 lat, którzy są jedną z najatrakcyjniejszych grup docelowych dla reklamodawców.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Skrivanek Tłumaczenia i szkolenia językowe

Skrivanek jest agencją translatorską, która oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu tłumaczeń i szkoleń językowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »