| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy chcą zaistnieć w sieci

Przedsiębiorcy chcą zaistnieć w sieci

Rozwój rynku domen przyspiesza upowszechnienie internetu. Firmy coraz częściej dotrzegają korzyści z promocji w sieci i prezentowania potencjalnym klientom oferty swoich towarów i usług.

Rozmawiamy z TOMASZEM ŻYŁĄ z firmy NetArt
 
• Po co rejestrować własną domenę?
– Rejestracja domeny internetowej to przede wszystkim możliwość promocji firmy w internecie. Atrakcyjny adres pozwala na zaprezentowanie oferty szerszemu spectrum odbiorców, dla których coraz częściej internet jest miejscem poszukiwania informacji na temat produktów i usług. W Polsce posiadanie domeny to wciąż wyraz nowoczesnego podejścia firmy do marketingu i promocji.

• Jakie adresy są najpopularniejsze wśród przedsiębiorców?
– Największą popularnością w Polsce cieszą się zdecydowanie domeny .pl, które mają ponad 60-proc. udział w rejestracji domen polskich. W ostatnim czasie widać także wzrost zainteresowania domenami globalnymi z rozszerzeniem .com.

• Europejskie domeny mogą się u nas przyjąć
?
– Domeny europejskie największym zainteresowaniem cieszyły się w kwietniu, czyli zaraz po hucznym rozpoczęciu ich rejestracji. Potem zainteresowanie rejestracją domen .eu zaczęło spadać. W lipcu przekroczyliśmy 50 tysięcy zarejestrowanych przez Polaków domen europejskich. To ósmy wynik wśród krajów Unii Europejskiej.

• Co wpływa na rozwój rynku domen?
– Rozwojowi rynku domen internetowych sprzyja wzrost zainteresowania internetem oraz coraz lepiej wyedukowane w tej dziedzinie społeczeństwo. Nie bez znaczenia jest także coraz powszechniejszy dostęp do internetu oraz malejące ceny sprzętu komputerowego.

• Czy ceny domen internetowych będą spadać?
– Są one w dużej mierze uzależnione od cen ustalonych przez podmioty administrujące ich rejestracją, czyli odpowiednio NASK – dla domen polskich i EURid – dla europejskich. Rejestratorzy, jeżeli nie chcą stosować cen dumpingowych, nie mają tu zbyt dużego pola manewru.
NETART

Firma NetArt, właściciel serwisu nazwa. pl, jest obecna na rynku od 1997 roku i obecnie obsługuje ponad 50 tys. klientów, wśród których są zarówno małe i średnie firmy, organizacje państwowe, jak i prywatni użytkownicy. Firma posiada akredytacje NASK, a także EURid (The European Registry of Internet Domain Names), dzięki czemu jako jedna z nielicznych polskich firm może rejestrować domeny europejskie.

Tomasz Żyła
Dyrektor operacyjny NetArt

Rozmawiał Marcin Kuśmierz


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Beata Przybyła

Prowadzę biuro rachunkowe od 18 lat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »