| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy chcą zaistnieć w sieci

Przedsiębiorcy chcą zaistnieć w sieci

Rozwój rynku domen przyspiesza upowszechnienie internetu. Firmy coraz częściej dotrzegają korzyści z promocji w sieci i prezentowania potencjalnym klientom oferty swoich towarów i usług.

Rozmawiamy z TOMASZEM ŻYŁĄ z firmy NetArt
 
• Po co rejestrować własną domenę?
– Rejestracja domeny internetowej to przede wszystkim możliwość promocji firmy w internecie. Atrakcyjny adres pozwala na zaprezentowanie oferty szerszemu spectrum odbiorców, dla których coraz częściej internet jest miejscem poszukiwania informacji na temat produktów i usług. W Polsce posiadanie domeny to wciąż wyraz nowoczesnego podejścia firmy do marketingu i promocji.

• Jakie adresy są najpopularniejsze wśród przedsiębiorców?
– Największą popularnością w Polsce cieszą się zdecydowanie domeny .pl, które mają ponad 60-proc. udział w rejestracji domen polskich. W ostatnim czasie widać także wzrost zainteresowania domenami globalnymi z rozszerzeniem .com.

• Europejskie domeny mogą się u nas przyjąć
?
– Domeny europejskie największym zainteresowaniem cieszyły się w kwietniu, czyli zaraz po hucznym rozpoczęciu ich rejestracji. Potem zainteresowanie rejestracją domen .eu zaczęło spadać. W lipcu przekroczyliśmy 50 tysięcy zarejestrowanych przez Polaków domen europejskich. To ósmy wynik wśród krajów Unii Europejskiej.

• Co wpływa na rozwój rynku domen?
– Rozwojowi rynku domen internetowych sprzyja wzrost zainteresowania internetem oraz coraz lepiej wyedukowane w tej dziedzinie społeczeństwo. Nie bez znaczenia jest także coraz powszechniejszy dostęp do internetu oraz malejące ceny sprzętu komputerowego.

• Czy ceny domen internetowych będą spadać?
– Są one w dużej mierze uzależnione od cen ustalonych przez podmioty administrujące ich rejestracją, czyli odpowiednio NASK – dla domen polskich i EURid – dla europejskich. Rejestratorzy, jeżeli nie chcą stosować cen dumpingowych, nie mają tu zbyt dużego pola manewru.
NETART

Firma NetArt, właściciel serwisu nazwa. pl, jest obecna na rynku od 1997 roku i obecnie obsługuje ponad 50 tys. klientów, wśród których są zarówno małe i średnie firmy, organizacje państwowe, jak i prywatni użytkownicy. Firma posiada akredytacje NASK, a także EURid (The European Registry of Internet Domain Names), dzięki czemu jako jedna z nielicznych polskich firm może rejestrować domeny europejskie.

Tomasz Żyła
Dyrektor operacyjny NetArt

Rozmawiał Marcin Kuśmierz


reklama

Źródło:

GP

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kapała-Sokalska

Adwokat, właściciel Kancelarii Adwokackiej AKS

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »