| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Windykacja na poziomie

Windykacja na poziomie

Przez długi czas w naszym kraju istniał negatywny stereotyp firm windykacyjnych. Branża windykacyjna dzisiaj to sprawnie działające narzędzie rynku finansowego standardem dorównujące firmom zachodnim, gdzie nie może być mowy o naruszeniach jakichkolwiek przepisów prawa.

W ciągu ostatnich 8 lat wyłoniła się czołówka firm świadczących usługi windykacyjne dla największych przedsiębiorstw i instytucji w kraju. Wśród nich jest PRESCO, które w ramach współpracy z Funduszem sekurytyzacyjnym S-Collect zainicjowało rozwój nowego sektora usług finansowych.

PRESCO Sp. z o.o. od początku swojej działalności (1998) ukierunkowało profil świadczonych usług windykacyjnych na obsługę masowych wierzytelności konsumenckich w ramach oferty kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Dzisiaj jest partnerem dla takich instytucji jak banki, firmy telekomunikacyjne, energetyczne itp.

Schemat postępowania windykacyjnego, mimo podobieństwa wynikającego z ograniczeń prawnych, jest za każdym razem dostosowywany do indywidualnych potrzeb klienta. Podstawową zasadą firmy jest dążenie do polubownego załatwienia sprawy. – W pierwszej kolejności podejmujemy negocjacje z klientem, w ramach których określamy jego możliwości spłaty zadłużenia, a następnie wysokość i terminowość płatności – mówi Wojciech Andrzejewski, Prezes Zarządu PRESCO Sp. z o.o.

– Jeśli dłużnik wyraża wolę współpracy w tym zakresie, to ustalenie wspomnianych warunków kończy postępowanie windykacyjne, a nasza praca sprowadza się tylko i wyłącznie do monitoringu spłaty. Działania zostają wyostrzane w momencie braku porozumienia z dłużnikiem. Wówczas firma stara się dotrzeć do informacji na temat jego sytuacji finansowej oraz stanu posiadania. Dane te są zdobywane na podstawie różnego rodzaju rejestrów i baz danych oraz działania pracowników terenowych. Kiedy, mimo przedstawionej sytuacji, dłużnik nie chce spłacić należności, kolejnym krokiem jest skierowanie sprawy do sądu, z postępowaniem egzekucyjnym włącznie.

Ze względu na specyfikę działalności, bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu PRESCO odgrywa dbałość o dobro klienta i ochrona jego dobrego imienia. – Zlecając nam usługę, klient może bardzo precyzyjnie określić, co mamy dla niego wykonać, łącznie z możliwością ingerencji w treść pism windykacyjnych, którymi się posługujemy oraz dobór pracowników realizujących dla niego usługę – mówi prezes Andrzejewski.

Firma zaangażowała wiele środków w celu stworzenia odpowiedniego zaplecza technicznego i elektronicznego. Odpowiednie oprogramowanie w znacznym stopniu przyspiesza prace windykacyjne i pomaga w osiąganiu lepszych efektów oraz w sprawnej wymianie informacji z klientem. Kolejną sprawą, na którą PRESCO kładzie szczególny nacisk, jest ochrona i odpowiednie zabezpieczenie przekazywanych im danych.

– Pracując z firmami, które świadczą usługi w zakresie masowym, otrzymujemy całe bazy danych klientów. Dlatego tak ważna jest dla nas ochrona przed wyciekiem tych informacji – dodaje prezes. Taka polityka firmy wpłynęła na zdobycie przez PRESCO Sp. z o.o. złotego godła w konkursie „Laur Klienta 2006”.

Kamila Swinarska

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Zentel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »