| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Kto straci po likwidacji kosztów na reprezentację

Kto straci po likwidacji kosztów na reprezentację

Resort finansów chce wprowadzić gruntowne zmiany w rozliczaniu przez przedsiębiorców wydatków na reprezentację i reklamę.

Obecnie mogą oni zaliczyć do kosztów firmy całość wydatków na reklamę publiczną, czyli prowadzoną np. w telewizji. Natomiast wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną mogą być uwzględnione w kosztach jedynie w wysokości nieprzekraczającej 0,25 proc. przychodu.

Z projektu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów wynika, że wydatków na reprezentację w ogóle nie będzie można zaliczać w koszty. Z kolei wydatki na każdy rodzaj reklamy mogłyby być uwzględniane w pełnej wysokości. Proponowane przez MF rozwiązanie może okazać się korzystne dla dużych firm, które na kampanie reklamowe wydają krocie. Stracą zaś mali przedsiębiorcy, którzy nie mają pieniędzy, żeby zainwestować w reklamę. Ich wydatki to właśnie zakupy reprezentacyjne w postaci kawy, napoi czy drobnych prezentów dla kontrahentów.

Eksperci są zadowoleni, że zniknie podział na reklamę publiczną i niepubliczną, który dziś jest przyczyną sporów podatników z fiskusem. Podkreślają jednak, że nieporozumienia na tym tle nadal będą się zdarzały, bo reprezentacja i reklama to pojęcia bardzo podobne. A ponieważ nie są zdefiniowane w przepisach, dużym wydatkom na reklamę obniżającym dochód i podatek fiskus z pewnością w dalszym ciągu będzie przyglądał się bardzo uważnie.


Aleksandra Tarka
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agata Kowalska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »