| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Gilowska o wzroście gospodarczym

Gilowska o wzroście gospodarczym

Wzrost gospodarczy w I kwartale wyniósł około 5,2 proc., w całym roku może wynieść około 5 proc. ale prowzrostowym reformom zagraża brak stabilizacji politycznej - powiedziała wicepremier, minister finansów Zyta Gilowska.

"Mamy bardzo wysoki wzrost w I kwartale, jest to prawdopodobnie 5,2 proc. Wzrost gospodarczy, co ważne, przebiega w warunkach bardzo niskiej inflacji" - powiedziała Gilowska.


"Obecnie ważne jest czy Polska wkroczy na ścieżkę jeszcze szybszego wzrostu, czy też czekają nas niepokoje związane z wyborem kierunku tej drogi" - dodała. "Obecny stan rzeczy jest bardzo dobry" - powiedziała.



Badania koniunktury NBP pokazują, że tempo wzrostu PKB w II kwartale może być wyższe niż w I kw. Rynek w ostatniej ankiecie szacuje, że wzrost gospodarczy w I kwartale tego roku wyniósł najprawdopodobniej 4,7 proc. PKB, a w II kwartale gospodarka ma szansę na przyspieszenie o 4,9 proc. PKB. Wicepremier spodziewa się, że w całym roku wzrost może wynieść około 5 proc.



"Nie sądzimy, żeby cały 2006 rok miał dynamikę wzrostu na poziomie 5,2 proc. i liczymy na około 5 proc." - powiedziała dziennikarzom.



Gilowska obawia się, że niestabilność polityczna i stan permanentnej kampanii wyborczej może zagrozić reformom.



"Dla działań rządu głównym zagrożeniem jest brak stabilizacji politycznej. Rząd przygotował zestaw działań, miedzy innymi obniżenie kosztów pracy i działań zapewniających przejrzystość finansów publicznych i spełnienie kryteriów konwergencji" - powiedziała.


"Polska kampania wyborcza rozpoczęła się trzy lata temu i trwa nadal. W każdej kampanii wyborczej jest presja na zwiększanie wydatków socjalnych co jest normalne w warunkach demokracji. Największe ryzyko dla Polski tkwi w niebezpieczeństwie utrzymywania się stanu kampanii wyborczej" - dodała.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK