| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Marcowy klimat koniunktury nadal oceniany negatywnie

Marcowy klimat koniunktury nadal oceniany negatywnie

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym był w marcu oceniany negatywnie (minus 6), jednak lepiej niż w lutym (minus 12) - podał GUS.

"Wśród badanych przedsiębiorstw 18 proc. sygnalizuje poprawę koniunktury, a 24 proc. jej pogorszenie (w lutym odpowiednio 14 proc. i 26 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisali analitycy GUS w raporcie.



Według GUS ograniczenia bieżącej sprzedaży są większe niż w lutym, a sytuacja finansowa przedsiębiorstw nieznacznie się pogorszyła. GUS podaje też, że z drugiej strony oceny przyszłej sprzedaży towarów w najbliższych miesiącach są znacznie mniej pesymistyczne niż przed miesiącem. W konsekwencji mogą się zmniejszyć trudności w regulowaniu zobowiązań finansowych.



"Poziom posiadanych zapasów towarów nieznacznie przekracza poziom uznawany za wystarczający. Przyszłe zamówienia na towary mogą utrzymać się na poziomie prognoz z lutego. Podobnie jak w ubiegłym miesiącu dyrektorzy firm sygnalizują umiarkowany wzrost bieżących i przyszłych cen towarów. Nadal należy oczekiwać redukcji zatrudnienia pracowników, przy czym skala zwolnień może być nieznacznie mniejsza od przewidywanej przed miesiącem" - głosi raport GUS.



Zgodnie z opracowaniem najbardziej pesymistyczny wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury notuje się dla branży: włókno, odzież, obuwie (minus 14 wobec minus 16 przed miesiącem). W branżach: żywnościowej i samochodowej wskaźniki koniunktury kształtują się na poziomie minus 6 (przed miesiącem odpowiednio: minus 15 i minus 13).



"Jedynie w przedsiębiorstwach branży: meble, rtv, agd w marcu notuje się pozytywny wskaźnik koniunktury - plus 3 (minus 4 w lutym)" - podał GUS.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Zarzeczny

PR & Account Executive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »