| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Małe firmy są odważniejsze

Małe firmy są odważniejsze

Stopień wprowadzanej innowacyjności w małych i średnich firmach (MSP) jest coraz bardziej porównywalny do tego, co dzieje się w dużych przedsiębiorstwach.

Można nawet powiedzieć, że biorąc pod uwagę mniejszą inercję działania i szybszą decyzyjność, w przypadku MSP innowacyjność może być wprowadzana o wiele sprawniej – choćby ze względu na znaczną dynamikę dostosowywania działań firm tego sektora do zmieniających się potrzeb rynku. Małe i średnie firmy nie mają przerostu administracji, mogą precyzyjnie i szybko odpowiadać na bieżące potrzeby biznesowe, stąd też w implementacji rozwiązań niosących innowację są często bardziej odważne. Duże firmy zwykle cierpią na większy stopień skomplikowania procesów i organizacji, w efekcie czego wdrażanie wyszukanych rozwiązań informatycznych może być w nich uciążliwe i wolniejsze.



Małe i średnie firmy mogą precyzyjnie i szybko odpowiadać na bieżące potrzeby biznesowe.



Dotyczy to zwłaszcza firm nieskomercjonalizowanych, działających i trzymających się jeszcze starych zasad biznesowych oraz tych w mniejszym stopniu zależnych od dynamiki rynku, na którym działają. Najbardziej innowacyjne firmy to te, które działają w wysoce konkurencyjnym środowisku. Tu kluczowym elementem jest informacja.



Obecnie zarządzanie informacją wiąże się z posiadaniem nowoczesnych rozwiązań IT. Nie można jednak różnicować innowacyjności firm w zależności od ilości zaimplementowanych rozwiązań. Innowacyjność to przede wszystkim niekonwencjonalny sposób myślenia i działania ze świadomością, że informacja jest najważniejsza – ważniejsza nawet od procesów produkcyjnych, sprzedażowych itp.



Najważniejsze jest zrozumienie roli informacji i uchwycenie kanałów komunikacyjnych – kluczowych dla usprawnienia działalności firmy – a w konsekwencji, ubranie ich w odpowiednie rozwiązania technologiczne np. systemy do zarządzania poszczególnymi obszarami funkcjonowania firmy czy komunikacji wewnętrznej. Wszystkie procesy IT powinny być zoptymalizowane pod kątem informacji i jej miejsca w firmie. To właśnie jest miarą innowacyjności przedsiębiorstwa.



Grzegorz Dobranowski, dyrektor sektora małych i średnich przedsiębiorstw w IBM Polska

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy

związek pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »