| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Małe firmy są odważniejsze

Małe firmy są odważniejsze

Stopień wprowadzanej innowacyjności w małych i średnich firmach (MSP) jest coraz bardziej porównywalny do tego, co dzieje się w dużych przedsiębiorstwach.

Można nawet powiedzieć, że biorąc pod uwagę mniejszą inercję działania i szybszą decyzyjność, w przypadku MSP innowacyjność może być wprowadzana o wiele sprawniej – choćby ze względu na znaczną dynamikę dostosowywania działań firm tego sektora do zmieniających się potrzeb rynku. Małe i średnie firmy nie mają przerostu administracji, mogą precyzyjnie i szybko odpowiadać na bieżące potrzeby biznesowe, stąd też w implementacji rozwiązań niosących innowację są często bardziej odważne. Duże firmy zwykle cierpią na większy stopień skomplikowania procesów i organizacji, w efekcie czego wdrażanie wyszukanych rozwiązań informatycznych może być w nich uciążliwe i wolniejsze.



Małe i średnie firmy mogą precyzyjnie i szybko odpowiadać na bieżące potrzeby biznesowe.



Dotyczy to zwłaszcza firm nieskomercjonalizowanych, działających i trzymających się jeszcze starych zasad biznesowych oraz tych w mniejszym stopniu zależnych od dynamiki rynku, na którym działają. Najbardziej innowacyjne firmy to te, które działają w wysoce konkurencyjnym środowisku. Tu kluczowym elementem jest informacja.



Obecnie zarządzanie informacją wiąże się z posiadaniem nowoczesnych rozwiązań IT. Nie można jednak różnicować innowacyjności firm w zależności od ilości zaimplementowanych rozwiązań. Innowacyjność to przede wszystkim niekonwencjonalny sposób myślenia i działania ze świadomością, że informacja jest najważniejsza – ważniejsza nawet od procesów produkcyjnych, sprzedażowych itp.



Najważniejsze jest zrozumienie roli informacji i uchwycenie kanałów komunikacyjnych – kluczowych dla usprawnienia działalności firmy – a w konsekwencji, ubranie ich w odpowiednie rozwiązania technologiczne np. systemy do zarządzania poszczególnymi obszarami funkcjonowania firmy czy komunikacji wewnętrznej. Wszystkie procesy IT powinny być zoptymalizowane pod kątem informacji i jej miejsca w firmie. To właśnie jest miarą innowacyjności przedsiębiorstwa.



Grzegorz Dobranowski, dyrektor sektora małych i średnich przedsiębiorstw w IBM Polska

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Challenger

Organizacja non-profit

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »