| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Promocja polskich produktów

Promocja polskich produktów

Po raz kolejny przedsiębiorcy mogą startować w konkursie na najlepsze produkty i usługi - „Teraz Polska”. Laureaci będą mogli posługiwać się prestiżowym godłem i korzystać z wielu przywilejów.


To już XVI edycja konkursu na najlepsze produkty i usługi w naszym kraju. Jego celem jest wyłonienie grupy towarów, zarówno tych renomowanych, jak i mało znanych dotychczas, które wyróżniają się jakością, walorami technologicznymi i użytkowymi. Administratorem konkursu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego. Laureaci zaś mają świecić przykładem dla konkurentów rynkowych i korzystać z prestiżowego logo konkursu. Dla wielu firm mniej znanych jest to szansa na wypromowanie swojej marki w Polsce i nie tylko.



Kto może brać udział

Udział w konkursie „Teraz Polska” mogą wziąć osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Muszą jednak spełniać pewne warunki. Zgłaszający się musi być zarejestrowany od co najmniej 12 miesięcy i prowadzić działalność dla zysku. Do konkursu przystąpić nie może firma działająca na podstawie umowy licencyjnej lub franchisingowej. Zgłaszane zaś produkty lub usługi muszą być przedmiotem własnej działalności zakładu zgłaszającego i są obecne na rynku od co najmniej sześciu miesięcy. Aby wystartować w konkursie, firma musi wypełnić ankietę rejestracyjną oraz dokonać opłat konkursowych, opłaty rejestracyjnej w wysokości 500 złotych oraz opłat weryfikacyjnych.



Warunki uczestnictwa

W przypadku zgłaszania produktów opłaty te są uzależnione od liczby zatrudnionych w firmie osób. Chodzi o kwotę od 3 do 7,5 tysięcy złotych. Wpisowe obowiązujące zgłaszających usługi jest uzależnione od przychodu netto firmy w 2004 r. Zapłaci on od 4 do 23 tysięcy złotych.


Zgłoszenia oceniać będą branżowe komisje, w skład których wchodzą przedstawiciele niezależnych placówek badawczo-rozwojowych, uczelni, organizacji konsumenckich oraz eksperci z poszczególnych branż powoływani przez fundację. Muszą oni postępować zgodnie z normami etycznymi ustalonymi w regulaminie. Chodzi o to, że muszą działać w sposób niezależny i niezawisły, nie mogą ulegać wpływom i sugestiom zewnętrznym.



Profity z konkursu

Laureaci konkursu mają prawo do używania Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przez 12 miesięcy. Mogą oznaczać swoje produkty i usługi godłem konkursowym. Umieszczać je w formie dodatku, obok nazwy i logo firmy, wraz z informacją „Laureat Konkursu” we wszystkich materiałach promocyjnych oraz posługiwać się godłem w kampaniach reklamowych. Laureatom przysługuje udział w kampaniach organizowanych przez fundację organizującą konkurs. Mogą oni też korzystać ze zniżek na wybrane targi i wystawy, które wynegocjuje organizator. Promowani są w wydawnictwach, drukach reklamowych i tekstach fundacji. Fundacja będzie wspierała działania proeksportowe laureatów konkursu.



Podstawowe kryteria oceny stosowane przez Komisje
Produkty

– poziom technologii oraz stabilność produkcji


– organizacja i kontrola jakości


– nowoczesność i innowacyjność


– niezawodność


– wartość i dynamika sprzedaży


– konkurencyjność – jakość usług towarzyszących


– zgodność z normami ekologicznymi


Usługi

– spełnienie wymagań grupy klientów do których oferta jest adresowana


– działania zapewniające utrzymanie istniejącego poziomu świadczonych usług


– plany rozwoju i podnoszenia poziomu dotychczasowych usług


– efektywność i skuteczność działania firmy


Katarzyna Rychter

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Piszcz i Wspólnicy sp.k.

Wszechstronne usługi dla biznesu, samorządów oraz jednostek administracji publicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »