| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > MF potwierdza plany emisji obligacji w jenach

MF potwierdza plany emisji obligacji w jenach

Ministerstwo Finansów potwierdza, że w najbliższym czasie dojdzie do emisji obligacji na rynek japoński, a zapadalność tych papierów będzie się mieściła w przedziale 10-30 lat.

Na początku przyszłego roku resort przeprowadzi też benchmarkową emisję obligacji na rynek europejski - poinformował dyrektor departamentu MF.



"W najbliższym czasie wyemitujemy obligacje na rynek japoński" - powiedział Paweł Kowalewski, dyrektor departamentu należności i zobowiązań w MF.



Zapytany o termin zapadalności tych obligacji powiedział: "W strategii zarządzania długiem jest dążenie, by wydłużać zapadalność długu do powyżej 10 lat, ale nie będzie to też skrajnie długi papier czyli 30-letni".



Według wcześniejszych informacji agencyjnych mają to być obligacje 15-letnie. Rynek spekuluje, że kwota emisji wyniesie około 50 mld jenów. Kowalewski zapytany, czy będzie to emisja rzędu 50 mld jenów nie potwierdził ani nie zaprzeczył. Emisja na rynek japoński ma być ostatnią emisją w tym roku.



MF wybrało Daiwa Securities oraz Mizuho Securities na organizatorów emisji długu nominowanego w jenach. Byłaby to druga emisja obligacji denominowanych w jenach, które Polska uplasowała w Japonii w tym roku i czwarta w ogóle na tym rynku. Na początku czerwca Polska sprzedała na rynku japońskim 7-letnie obligacje o wartości 75 mld jenów, z oprocentowaniem 1 proc. w skali roku.



W maju Polska dostała zgodę japońskiego regulatora rynku na przeprowadzenie w ciągu dwóch lat emisji obligacji o łącznej wartości 200 mld jenów. Zgoda została wydana na czas od 26 maja 2005 roku do 25 maja 2007 roku.



Dyrektor poinformował także, że na początku przyszłego roku resort planuje wyemitować papiery na rynek europejski. "Będzie to benchmarkowa emisja" - powiedział.



Benchmark na rynku europejskim to około 5 mld euro. MF uplasowało w 2005 roku 15-letnie euroobligacje o łącznej wartości 5,25 mld euro.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK