| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Finansowe muszą być bezpieczne

Finansowe muszą być bezpieczne

W przypadku świadczenia usług finansowych na odległość - np. ubezpieczenia wykupywanego przez telefon, ochrona klienta jest szersza niż przy zwykłych umowach na odległość. Powinien o­n dodatkowo otrzymać informacje m.in. o ryzyku związanym z usługą finansową czy prawie właściwym do zawarcia i wykonania umowy.

Od 8 października br. konsument będzie musiał również być informowany o sądzie właściwym do rozstrzygania sporów i o skutkach ewentualnego wypowiedzenia umowy przez konsumenta – w tym o karach umownych. Zgodnie z nowelizacją, obowiązki informacyjne dotyczą tylko tzw. umów ramowych – np. umowy rachunku bankowego czy umowy karty płatniczej. Obowiązki te nie dotyczą jednak poszczególnych czynności wykonywanych w ramach wcześniej zawartej umowy. Jeśli zatem przykładowo klient składa dyspozycję przelewu, wówczas przedsiębiorca nie musi ponownie przedstawiać mu wszystkich informacji podstawowych.
Usunięto zapis, zgodnie z którym konsumentowi, który odstępuje od umowy, a dokonał wcześniej jakichkolwiek przedpłat, przysługuje zwrot ustawowych odsetek. Była to bowiem szersza ochrona niż przewiduje prawo unijne.

Ewa Usowicz


reklama

Źródło:

GP

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Gargas

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »