| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Finansowe muszą być bezpieczne

Finansowe muszą być bezpieczne

W przypadku świadczenia usług finansowych na odległość - np. ubezpieczenia wykupywanego przez telefon, ochrona klienta jest szersza niż przy zwykłych umowach na odległość. Powinien o­n dodatkowo otrzymać informacje m.in. o ryzyku związanym z usługą finansową czy prawie właściwym do zawarcia i wykonania umowy.

Od 8 października br. konsument będzie musiał również być informowany o sądzie właściwym do rozstrzygania sporów i o skutkach ewentualnego wypowiedzenia umowy przez konsumenta – w tym o karach umownych. Zgodnie z nowelizacją, obowiązki informacyjne dotyczą tylko tzw. umów ramowych – np. umowy rachunku bankowego czy umowy karty płatniczej. Obowiązki te nie dotyczą jednak poszczególnych czynności wykonywanych w ramach wcześniej zawartej umowy. Jeśli zatem przykładowo klient składa dyspozycję przelewu, wówczas przedsiębiorca nie musi ponownie przedstawiać mu wszystkich informacji podstawowych.
Usunięto zapis, zgodnie z którym konsumentowi, który odstępuje od umowy, a dokonał wcześniej jakichkolwiek przedpłat, przysługuje zwrot ustawowych odsetek. Była to bowiem szersza ochrona niż przewiduje prawo unijne.

Ewa Usowicz


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Artur Tim

Prawnik w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego Kancelarii Mariański Group w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »