| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Negatywne nastawienie do podróbek

Negatywne nastawienie do podróbek

W Polsce podrabia się coraz więcej markowych produktów. Ofiarami piratów są nie tylko renomowane marki zagraniczne, ale coraz częściej także produkty polskich firm.

Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP („Co Polacy sądzą o marce?”) wynika, że polscy konsumenci z roku na rok mają coraz bardziej negatywne nastawienie do podróbek, cenią jakość i funkcjonalność.

Większym zagrożeniem dla producentów towarów markowych stają się tzw. towary podobne (look- alikes), czyli udające i imitujące oryginalne markowe produkty. Głośny spór Nestlé z Mokate zakończony wyrokiem sądu nakazującym Mokate wycofanie opakowań kawy podobnej do Nescafé pokazuje, że w Polsce można skutecznie dochodzić swoich praw.

Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka rozpoczyna dziś drugą edycję kampanii społeczno-edukacyjnej „Wybierz Markowe”, poświęconą świadomym wyborom konsumenckim. Pod hasłem „Ufasz anonimom? – Marka ręczy dobrym imieniem” prowadzona będzie od 16 sierpnia w 16 miastach Polski. Udział bierze 14 znanych marek – Alpen Gold, Bella, Cif, Colgate, Dove, Duracell, Flora, Jacobs, Kamis, Ludwik, Milka, Pampers, Prince Polo i Złoty Orzech.
 
Anita Skiba
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dyja

Ekspert w zakresie giełdy i rynków kapitałowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »