REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wkrótce Orange zastąpi Ideę

REKLAMA

Centertel zawarł we wtorek umowę z Orange Brand Services, dzięki której będzie mógł świadczyć usługi pod marką Orange, chce dzięki nowej marce stać się liderem telefonii mobilnej w Polsce.
W związku z tym TP pracuje nad zakupem 34 proc. udziałów w PTK Centertel, należących do France Telecom. Telekomunikacja Polska poinformowała we wtorek, że umowa licencyjna między Orange a Centertelem zawarta została na 10 lat (z możliwością przedłużenia) i przewiduje, że opłata licencyjna wyniesie 1,6 proc. rocznych obrotów Centertela.

Przedstawiciele zarządu Centeretela poinformowali na wtorkowej konferencji, że implementacja nowej marki może potrwać kilka miesięcy. Nie ujawnili, jakie koszty będą związane z zastąpieniem marki Idea marką Orange.

"Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy skończy się proces implementacji nowej marki. W innych krajach, w których obecny jest Orange trwało to od 6 do 12 miesięcy od czasu podpisania umowy licencyjnej" - powiedział prezes PTK Centertel Jean-Marc Vignolles.

"Moim zdaniem koszty (wprowadzenia marki) nie mają znaczenia patrząc na sytuację konkurencyjną na rynku" - dodał.

Prezes operatora mówił, że powodem zmiany marki są oczekiwane wymierne korzyści finansowe dla Centertela oraz spodziewane poszerzenie palety i poprawa jakość usług dla klientów operatora.

"Dla akcjonariuszy będzie to korzystne, bo wszędzie gdzie wprowadzono markę Orange (we Francji, Rumunii, Holandii i na Słowacji) poprawiły się wyniki finansowe" - powiedział Vignolles. Dodał, że moment na wprowadzenie nowej marki jest dobry, ponieważ Centertel spodziewa się, że w najbliższym czasie globalne marki wprowadzą do Polski bezpośredni konkurenci Centertela oraz potencjalni nowi gracze na rynku telefonii komórkowej.

"Pozwoli nam to szybciej zdobyć pozycję lidera na polskim rynku" - powiedział Vignolles. Analitycy sceptycznie odnoszą się do zamiarów operatora, kwestionując potrzebę zmiany marki.

"W mojej ocenie dla Centertela nie jest konieczna zmiana marki Idea. To bardzo dobrze znana w Polsce marka. Nie widzę żadnych korzyści finansowych takiego ruchu" - powiedział Michał Marczak, analityk DI BRE. Poza tym analitycy obawiają się dużych kosztów związanych z implementacją marki w Polsce i uważają opłatę licencyjną za zbyt wysoką.

"Opłata licencyjna jest dość wysoka, bo zwykle firmy pobierają procent z zysku netto. W przypadku Centertela jest to część przychodów, co jest trochę ryzykowne dla inwestorów. Rebranding przyniesie ze sobą także koszty marketingu, które uderzą w Centertela w tym roku" - powiedział Flawiusz Pawluk, analityk CA IB Securities.

"Szacujemy koszty rebrandingu na 100 lub 200 mln zł w najgorszym wypadku" - dodał. Wprowadzenie przez Centertela nowej marki może jeszcze w tym roku zaowocować zakupem przez Telekomunikację Polską 34 proc. udziałów Centertela od kontrolującego TP France Telecom.

Prezes Telekomunikacji Polskiej Marek Józefiak poinformował, iż TP SA "poważnie pracuje" nad przejęciem reszty udziałów Centertela, a transakcja może dojść do skutku jeszcze w tym roku.

"Bardzo poważanie pracujemy i rozważamy zakup 34 proc. Centertela od France Telecom. Wybraliśmy bank inwestycyjny Citigroup, który przygotuje naszą ofertę. Reszta decyzji zapadanie po WZA spółki (26 kwietnia)" - powiedział Józefiak.

Dodał, że decyzja, iż dojdzie do tej transakcji to obecnie najbardziej prawdopodobny, "preferowany przez TP" wariant. "Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założonym scenariuszem, to transakcja może dojść do skutku do końca roku" - powiedział prezes TP SA.

Telekomunikacja Polska ma 66 proc. udziałów w Centertelu, pozostałe należą do France Telecom. Według Józefiaka transakcja pozwoli przekształcić grupę TP w zintegrowanego operatora telekomunikacyjnego.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA