| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Wkrótce Orange zastąpi Ideę

Wkrótce Orange zastąpi Ideę

Centertel zawarł we wtorek umowę z Orange Brand Services, dzięki której będzie mógł świadczyć usługi pod marką Orange, chce dzięki nowej marce stać się liderem telefonii mobilnej w Polsce.

W związku z tym TP pracuje nad zakupem 34 proc. udziałów w PTK Centertel, należących do France Telecom. Telekomunikacja Polska poinformowała we wtorek, że umowa licencyjna między Orange a Centertelem zawarta została na 10 lat (z możliwością przedłużenia) i przewiduje, że opłata licencyjna wyniesie 1,6 proc. rocznych obrotów Centertela.



Przedstawiciele zarządu Centeretela poinformowali na wtorkowej konferencji, że implementacja nowej marki może potrwać kilka miesięcy. Nie ujawnili, jakie koszty będą związane z zastąpieniem marki Idea marką Orange.



"Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy skończy się proces implementacji nowej marki. W innych krajach, w których obecny jest Orange trwało to od 6 do 12 miesięcy od czasu podpisania umowy licencyjnej" - powiedział prezes PTK Centertel Jean-Marc Vignolles.



"Moim zdaniem koszty (wprowadzenia marki) nie mają znaczenia patrząc na sytuację konkurencyjną na rynku" - dodał.



Prezes operatora mówił, że powodem zmiany marki są oczekiwane wymierne korzyści finansowe dla Centertela oraz spodziewane poszerzenie palety i poprawa jakość usług dla klientów operatora.



"Dla akcjonariuszy będzie to korzystne, bo wszędzie gdzie wprowadzono markę Orange (we Francji, Rumunii, Holandii i na Słowacji) poprawiły się wyniki finansowe" - powiedział Vignolles. Dodał, że moment na wprowadzenie nowej marki jest dobry, ponieważ Centertel spodziewa się, że w najbliższym czasie globalne marki wprowadzą do Polski bezpośredni konkurenci Centertela oraz potencjalni nowi gracze na rynku telefonii komórkowej.



"Pozwoli nam to szybciej zdobyć pozycję lidera na polskim rynku" - powiedział Vignolles. Analitycy sceptycznie odnoszą się do zamiarów operatora, kwestionując potrzebę zmiany marki.



"W mojej ocenie dla Centertela nie jest konieczna zmiana marki Idea. To bardzo dobrze znana w Polsce marka. Nie widzę żadnych korzyści finansowych takiego ruchu" - powiedział Michał Marczak, analityk DI BRE. Poza tym analitycy obawiają się dużych kosztów związanych z implementacją marki w Polsce i uważają opłatę licencyjną za zbyt wysoką.



"Opłata licencyjna jest dość wysoka, bo zwykle firmy pobierają procent z zysku netto. W przypadku Centertela jest to część przychodów, co jest trochę ryzykowne dla inwestorów. Rebranding przyniesie ze sobą także koszty marketingu, które uderzą w Centertela w tym roku" - powiedział Flawiusz Pawluk, analityk CA IB Securities.



"Szacujemy koszty rebrandingu na 100 lub 200 mln zł w najgorszym wypadku" - dodał. Wprowadzenie przez Centertela nowej marki może jeszcze w tym roku zaowocować zakupem przez Telekomunikację Polską 34 proc. udziałów Centertela od kontrolującego TP France Telecom.



Prezes Telekomunikacji Polskiej Marek Józefiak poinformował, iż TP SA "poważnie pracuje" nad przejęciem reszty udziałów Centertela, a transakcja może dojść do skutku jeszcze w tym roku.



"Bardzo poważanie pracujemy i rozważamy zakup 34 proc. Centertela od France Telecom. Wybraliśmy bank inwestycyjny Citigroup, który przygotuje naszą ofertę. Reszta decyzji zapadanie po WZA spółki (26 kwietnia)" - powiedział Józefiak.



Dodał, że decyzja, iż dojdzie do tej transakcji to obecnie najbardziej prawdopodobny, "preferowany przez TP" wariant. "Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założonym scenariuszem, to transakcja może dojść do skutku do końca roku" - powiedział prezes TP SA.



Telekomunikacja Polska ma 66 proc. udziałów w Centertelu, pozostałe należą do France Telecom. Według Józefiaka transakcja pozwoli przekształcić grupę TP w zintegrowanego operatora telekomunikacyjnego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy

związek pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »