| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Nowelizacja kodeksu postępowania administracyjnego do Senatu

Nowelizacja kodeksu postępowania administracyjnego do Senatu

Uchwalona w piątek przez Sejm nowelizacja kodeksu postępowania administracyjnego dotycząca zastępczego trybu doręczania pism oznacza wydłużenie z 7 do 14 dni terminu przechowywania pism przez pocztę lub urząd gminy w razie niezastania adresata.

Wprowadza też obowiązek dwukrotnego zawiadamiania o pozostawionej korespondencji, tzn. drugi raz po upływie 7 dni od pozostawienia pierwszego awizo. W ten sposób ujednolicono tryb doręczania pism sądowych i administracyjnych, o co wnioskował rzecznik praw obywatelskich, wskazując na niekonstytucyjność dotychczasowej procedury. Chodziło o kolizję z art. 78 Konstytucji RP, mówiącym o dwuinstancyjności odwołań. Po wejściu w życie nowych przepisów zastępczy tryb doręczania pism urzędowych będzie miał zastosowanie również do jednostek organizacyjnych i organizacji społecznych. Nowa regulacja umożliwi skorzystanie z pełnej ochrony prawnej oraz przysługujących instrumentów odwoławczych przez firmy, pod adresem których urzędy ślą decyzje, zawiadomienia i inne pisma. Ustawę skierowano do Senatu.

Janina Kotłowska-Rudnik


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Barbara Głowacka

Prawnik, konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »